Ethereal syntaks
Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 00:09

Hej
Jeg skal starte Ethereal i unmanaged mode, dvs. fra en .bat fil når
systemet starter op.

Det er på en windows XP, med 2 netkort på bundkortet.

Jeg har læst at syntaksen skal være noget med
   -i netkort
men hvad skal jeg skrive som navn for netkortet. Jeg har prøvet med
LAN-forbindelse, Mac-adressen, IP-nummeret. Men intet hjælper. Der bliver
ikke dumpet noget som helst.
Og hvis jeg ingenting skriver, så går Ethereal ned så snart systemet
starter op.

Venligst hjælp, Leif.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-03-04 07:32

Leif <Leif> wrote:

> [...]
>ikke dumpet noget som helst.
>Og hvis jeg ingenting skriver, så går Ethereal ned så snart systemet

Jeg kender ikke Ethereal godt nok til at kunne svare på dit spørgsmål.
Men jeg kan da fortælle at jeg plejer at bruge tcpdump (windump) til
capture fra prompten og Ethereal til at vise det grafisk. Det kunne du
jo overveje hvis ikke du får løst dit problem.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 21:41

Thu, 25 Mar 2004 07:31:49 +0100, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev:

> [...]
> capture fra prompten og Ethereal til at vise det grafisk. Det kunne du
> jo overveje hvis ikke du får løst dit problem.

Tak. Jeg fandt navnet ved at bruge tethereal fra prompten, den viser
navnet på det interface den bruger, og dette kunne så indsættes.

Leif.