Passat TDI 150 V6?
Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 24-03-04 20:39

Jeg skal lige høre igen:
1) går den motor i stykker?
2) er den okay ab en vis årgang?

/Mogens

Fra : Henry

Dato : 24-03-04 20:52

> Jeg skal lige høre igen:
Jeg kikkede også på sådan en bil (frikørt taxa med 250kkm), jeg synes den
motor er for fed, men...

> 1) går den motor i stykker?
Jeg søgte på det og fandt en del meldinger om problemer på.

Knaster
Topstykker
Gearkasser

> 2) er den okay ab en vis årgang?
Jeg har ikke hørt noget om det.

FDM, svarede med at de godt kunne genkende de nævnte problemer.
Den pågældende bil jeg kikkede på havde fået skiftet gearkasse og knaster på
kulance.

På den anden side, jeg tror ikke det er noget problem hvis de ikke har kørt
som taxa.

mvh
Henry

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 09:49

> 1) går den motor i stykker?
> 2) er den okay ab en vis årgang?

Jeg tror nok, den ér ændret, så den nu holder.

Men mon ikke vi skal have Claus på banen her...???

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 19:24

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nok, den ér ændret, så den nu holder.
>
> Men mon ikke vi skal have Claus på banen her...???

Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)

AKN motoren (150 hk) har kørt uden ændringer i Passaten fra 1999 til 2003,
og den er noget ged i topstykkerne.
Jeg kender en der har haft sådan en fra ny (privat) han har dog ikke haft
problemer.
Jeg ved ikke lige hvad km tallet har været men mener at den har rundet
100Kkm nu, da han kører 120 km til/fra arbejde hver dag.

Der har så været nogle varianter der har været brugt i Audi med motortyperne
AKE (180 Hk), AYM (155 Hk) og BFC (163 Hk).
Disse motorer har samme problem.

Der er så kommet nogle nye varianter af motoren med hhv 163 og 180 Hk.
Disse motor skulle ikke have problemet da knastfølgeren er udstyret med en
rulle som skulle nedsætte friktionen ved knasten.
De er forholdsvis nye da de alle kom i starten af 2003. BAU og BDH har 180
Hk BDG har 163 Hk.

Så svaret må være 1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS
OFFFFFFFFFFF !
Motortyperne er:
AKN (150 Hk)
AKE (180 Hk)
AYM (155 Hk)
BFC (163 Hk)

163 + 180 HK V6 TDI fra midten af 2003 er OK (indtil andet er bevist).
Motortyperne er:
BAU (180 Hk)
BDH (180 Hk)
BCZ (163 HK)
BDG (163 Hk)

Opsumering:
Fra før 2003 er der ingen V6 TDI'er der ikke har denne fejl i topstykkerne,
alle 150 Hk er fra før 2003.
Kig efter motortypen.

Et komplet topstykke (incl dyser/gøderrør und alles) koster i das vaterland
16000 kr.
uden dyser men med ventiler og er prisen lige over 9000.
Og der er jo 2 i en V6 :).

/Claus

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 25-03-04 19:37

On Thu, 25 Mar 2004 19:23:45 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)
>Så svaret må være 1997-2003 V6 TDI 150 +155 + 163 + 180 Hk = HANDS
>OFFFFFFFFFFF !

Thanx !

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-03-04 14:16

Claus Petersen wrote:
> Sad lige at tænkte på om jeg skulle kaste noget ind her :)

Det var vist godt at du gjorde det...

Sikken en masse guldkorn...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-03-04 14:25

> [...]
vaterland
> 16000 kr.
> uden dyser men med ventiler og er prisen lige over 9000.

Det undrer mig lidt, burde det så ikke være billigere at finde en V6 TDI´er,
de er da stadig meget dyre i forhold til hvilken udgift der er risiko for,
jeg var personligt ikke bange for sån en, hvis bare prisen var der efter

Jeg mener at en 110HK burde være dyre end en V6´er TDI´er, i brugt værdi

Mvh Jesper