Dominans
Fra : Carsten Wede

Dato : 24-03-04 19:59

Hej

Vi har en 5 md. gammel Labrador han som har meget med at stikke penisen frem
når han sider eller når han ligger på gulvet.
Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at vi skal
gøre noget ved det.

Men hvad kan/skal man gøre ?

Med venlig hilsen

Carsten

Fra : Holm

Dato : 24-03-04 20:15

"Carsten Wede" <cwede@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> når han sider eller når han ligger på gulvet.
> Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at vi

Hej Carsten !

Absolut ingenting !!!!!

Det er altså meget normalt at penis glider frem i nogle situationer , så det
er altså normalt og har intet med dominans at gøre .
Desuden er det jo praktisk når den lige skal vaskes...))

Hvem har dog bildt dig det ind ?)
Det er først når hvalpen netop når denne alder som din har ( før eller
senere) at penis kan "kigge" ud af og til , og det kan godt have noget at
gøre med hvordan den sidder/ligger ....så bare tag det roligt .

Hilsen Holm

Fra : Pwh

Dato : 24-03-04 20:17

Carsten Wede wrote:
> [...]
> penisen frem når han sider eller når han ligger på gulvet.
> Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at

Jeg tror ikke at det er andet end hormonerne der racer
Tyson (Lab/Schæfer) gjorde precis det samme i den alder, og han
har aldrig udvist dominerende tilbøjligheder. Han blev i en alder af 18 mdr
kastreret af andre grunde og efter det har han ikke haft 'stådreng' på mere
Han slap ved samme lejlighed af med sin forhudsbetændelse og kan nu lege
med tæverne uden at skulle prøve at bolle dem hele tiden.

/Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-03-04 20:51

> [...]
> når han sider eller når han ligger på gulvet.
> Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at vi

Hej Carsten

VIl tilslutte mig de andre svar du har fået. Kemba gjorde det samme da han
var fra cirka 4 mdr og frem til han var cirka 10 mdr. Det er stort set holdt
op nu. Så det skal nok forsvinde af sig selv igen

MArtin

Fra : Doris

Dato : 24-03-04 22:56

På vore 14 mdr. Theis, kan den da stadig titte frem, når han sidder pænt
:)

Fra : René Kofoed

Dato : 25-03-04 08:47

> [...]
> når han sider eller når han ligger på gulvet.
> Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at vi

Hej Carsten.
Kan tilslutte mig de andres svar.
Når min schæfer sidder normalt, titter "den" også frem, enten er "den" for
lang, eller også er forhuden for kort !!!!

Mvh Susanne, som heller ikke har probs med dominans.

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 25-03-04 08:46

"Carsten Wede" <cwede@c.dk> writes:
>Vi har fået at vide at det er noget med hans dominans at gøre, og at vi
>skal
>gøre noget ved det.

Det forholder sig nærmere omvendt. Hvis hunden er usikker/utryg ved
situationen vil den ofte "blotte sig"

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Mette N. S?rensen

Dato : 25-03-04 12:32

Hejsa,

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> wrote in message news:<fc.0073fb6b060bc25b3b9aca0060512a9d.60bc34e@net.dialog.dk>...
> Det forholder sig nærmere omvendt. Hvis hunden er usikker/utryg ved
> situationen vil den ofte "blotte sig"

Kan man sige det så entydigt? Hunde der eksempelvis ligger og slænger
sig med benene oppe i vejret, hvor bugen er helt blottet, er vel ikke
nødvendigvis usikre? Jeg har i hvert fald altid set det som det
modsatte når mine hunde har ligget og sovet med benene oppe i vejret.

Mvh.
Mette

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 25-03-04 15:48

mealbas@hotmail.com (mette n. s?rensen) writes:

> [...]
>nødvendigvis usikre? Jeg har i hvert fald altid set det som det
>modsatte når mine hunde har ligget og sovet med benene oppe i vejret.

Med "blotte sig" mener jeg, at den stikker penisen frem. Benene i vejret
er en helt anden problematik, og har noget med underkastelse at gøre, hvis
det ikke lige er noget den gør, når den ligger og sover.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Holm

Dato : 25-03-04 23:11

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er en helt anden problematik, og har noget med underkastelse at gøre, hvis
> det ikke lige er noget den gør, når den ligger og sover.

Hej Poul Erik..

Hunde blotter sig ikke ! De blotter højst tænder ..)
Det er kun mystiske mænd i lange frakker der stikker penisen frem for
fornøjelsens skyld ( undskyld men den er så oplagt )..)

Hvis en hund har penisen fremme skyldes det som oftest dens fysiske stilling
..
Jeg har aldrig hørt at der forelægger nogen dokumentation for hverken
dominans eller utryghed i forbindelse med en synlig penis ( som iøvrigt ikke
behøver at være erigeret fordi den er fremme...)!!
Det er simpelthen noget værre sludder efter min mening ...
Tænk på alle de dominante eller nervøse mænd man så vil opleve i badet
....bare fordi "den er fremme"....LOL...!!!

Man er så fokuseret på sexual driften hos hunde , sat sammen med dominans
eller det modsatte , underkastelse..., det behøver ikke nødvendigvis hænge
sammen !
Mange føler sig måske pinligt berørt over at se sådan en rød "sag" stikke
frem..og så er det jo praktisk at sige " Uha,..det er fordi den er dominant
nu , det har slet ikke noget med sex at gøre , og den er sikkert også
nervøs...." til de rødmende gæster der hurtigt flytter hånden fra Fidos lår

Tag dette indlæg med lidt humor , så glider det lettere ned ...))))

Med grin ,
Holm

Fra : Tove og Poul Pederse~

Dato : 26-03-04 00:44

> [...]
>når han sider eller når han ligger på gulvet.
>Vi har fået at vide at det er noget
>med hans dominans at gøre, og at vi skal

Hejsa Carsten

Så længe han ikke foretager sig noget parringsmæssigt, dyr,
mennesker, møbler og ligninde er ikke nogen fare, det i skal holde
øje med er når han begynder at lægge an til parring op ad
forskellige ting, Der skal I sige NEJ til den og evt beordre den i
sin kurv. Og altid ros den så snart den stopper.
En ting der oså er godt at lægge mærke til hvornår den begynder at
lette ben, Og for at forebygge den ikke letter ben op af
mennesker, eller for den sags skyle tøjstativet nede i byen, er
det godt at bestemme hvor den må lette ben og hvor den ikke må,
når i fx går ture og er til træning-

De bedste hilsner
Farmergirl