netværks hjææælp
Fra : gramse

Dato : 24-03-04 18:58

spørgsmål:

har 2 pc'ere en med win xp pro og en med win Me forbundet til en D-link 604
router,begge kan komme på nettet,Xp maskinen kan se den anden på netværket
og kan komme ind og se filer mm.Den med Me installeret kan se at der er en
anden maskine men bliver så stoppet af at jeg ikke har tilladelse til
ressoursen ,jeg har sat drevene til deling på begge,det er måske lidt rodet
men jeg er ingen stor forfatter,håber der er nogen der kan hjælpe.

Fra : Towli

Dato : 24-03-04 20:58

"Har du prøvet at køre "guiden netværksinstallation" på XP-maskinen? (og
Me'en)?

/T

Fra : gramse

Dato : 24-03-04 21:36

ja har kørt på dem begge

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 24-03-04 20:58

Dit logon på ME maskinen skal også være en godkendt bruge på XP maskinen !!

Fra : gramse

Dato : 24-03-04 21:37

jeg har ikke problemer fra xp til me maskinen,kun den anden vej

Fra : Towli

Dato : 24-03-04 22:30

Ok, så en gang til: ;)

Dit logon på ME maskinen skal også være en godkendt bruger på XP maskinen !!

Fra : gramse

Dato : 25-03-04 10:32

Ok så lykkedes det endelig,takker for hjælpen,er det umuligt at have
firewall i xp slået til samtidig med at netværket kører?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-04 12:15

On Thu, 25 Mar 2004 10:32:07 +0100, "gramse" <k@k> wrote:

> Ok så lykkedes det endelig,takker for hjælpen,er det umuligt at have
> firewall i xp slået til samtidig med at netværket kører?

Når du sidder bag en router, der kører NAT, giver XPs software-
firewall ikke rigtig nogen yderligere sikkerhed.

-A

Fra : gramse

Dato : 25-03-04 12:52

Nu siger du lige NAT hvad er det så,er ikke nogen ørn til det der router

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-04 23:25

On Thu, 25 Mar 2004 12:52:16 +0100, "gramse" <k@k> wrote:

> Nu siger du lige NAT hvad er det så,er ikke nogen ørn til det der router

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=nat

1) Du behøver ikke software-firewall'en på din pc, hvis du 2)
sidder bag en NAT-router og 3) ikke statisk mapper porte ind mod
din pc.

Hvis du ikke ved var 2) og 3) er, så bare hold dig til 1).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/