Classic fra Panther eller Jaguar?
Fra : Jesper Kjøller

Dato : 24-03-04 18:26

I en tidligere tråd omtales muligheden af at instrallere Classic-miljøet fra
OS9.x cd'ere ind i 10.3.3. Men kan det ikke lade sig gøre fra Panther eller
Jaguar cd'ere?

Jeg har pludselig fået brug for Classic, men installere det ikke, da jeg
lavede en ny "ren" Panter-installation på min iBook.

Jeg fik at vide, at det bare var at hente system 9-mappen, men jeg kan ikke
finde den nogen steder og jeg har ikke 9.x-cd'ere lige ved hånden.

Any suggestions?

/Jesper

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-03-04 21:00

Jesper Kjøller <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> wrote:

> I en tidligere tråd omtales muligheden af at instrallere Classic-miljøet
> fra OS9.x cd'ere ind i 10.3.3. Men kan det ikke lade sig gøre fra Panther
> eller Jaguar cd'ere?

Nej, for OS 9 ligger ikke på cd'erne med OS X.

> Jeg fik at vide, at det bare var at hente system 9-mappen, men jeg kan
> ikke finde den nogen steder og jeg har ikke 9.x-cd'ere lige ved hånden.

Og det skal man desværre have. OS 9 følger såmænd ikke engang med mere,
når man køber OS X. Til de første versioner var der en OS 9 cd med i
æsken. Det forekommer mig dog, at man kan rekvirere en OS 9 cd for et
rimeligt beløb, hvis man har købt OS X.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-03-04 21:02

Du må finde en, du kan kopiere en systemmappe fra. Hvor bor du?