Faktura nummer
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 16:58

Hej

Jeg har et lille problem jeg håber der er nogen her i gruppen der kan hjælpe
mig med.

Jeg står og har brug for at udskrive en stor mængde fortrykte fakturarer som
jeg skal bruge til noget lager salg.

Jeg kan godt lave fakruraren men det som jeg ikke kan hitte ud af er at give
fakturaren et fortløbende nummer, er der en mulighed for enten i word eller
i excel at lave et felt hvor den laver et fortløbende nummer, så at når jeg
eks. udskriver 200 kopier at hvert kopi får sit eget unikke nummer?

På forhånd tak.

Mvh Brian

Fra : René Nielsen

Dato : 24-03-04 23:34

Prøv med flg.: "taeller = taeller + 1". Istedet for "taeller" indsætter du
celleref. Husk en værdi i første celle. Det virker!
MVH: René
(A+)

Fra : Anders

Dato : 25-03-04 22:51

Så er der måske også en haj der kan klare mit tidligere spørgsmål:

Jeg ville gerne automatisk kunne generere en ekstern reference til et andet
excel-sheet fra excel 2000. Men jeg kan ikke få Excel til at æde en tekst i
en anden celle som fil navn (se evt eksemplet nedenfor)... Er der ikke en
haj der lige kan give et råd???

Takker,
Anders Frederiksen

Et ekstern link kunne fx. ligne:
='C:\[X-11.xls]org'!$A$1
hvor X11.xls er filnavnet. Dette vil jeg gerne regne ud dynamisk fx. som:
=CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0")
hvor B2 indeholder tallet 12 (for at referere til X-11.xls)

Imidlertid virker nedenstående ikke (øv):
=(CONCATENATE("X-";TEXT(B2-1;"0"))!$A$1