ramproblemer???
Fra : Morten Andersen

Dato : 24-03-04 16:28

Halløjsa gruppe!

Jeg har et problem!
Min computer crasher ofte. Jeg får blå skærm hvor der står en masse og den
skifter mellem følgende :

PFN_LIST_CORRUPT,
MEMORY_MANEGMENT,
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

mine specs er følgende:

MSI KT3 Ultra2 (MS-62380E) bundkort m/ via KT333 chipset
AMD Athlon XP 2200+ CPU
MSI G4 Ti4200 m/ 128 Mb DDR-ram
512 Mb Samsung DDR2700-ram 166MHz

Alle drivere er opdaterede da jeg formatterede harddisken. Og det samme er
BIO'sen.

Har hørt at rammene muligvis er fejlen? Passer de overhovedet med
bundkortet?
Har også hørt at det muligvis er hastigheden på rammene der skal indstilles,
hvordan gør jeg dette?

MVH

Morten

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 24-03-04 18:38

On 2004-03-24, Morten Andersen <blodstrupmose@danbonet.dk> wrote:
> Har hørt at rammene muligvis er fejlen? Passer de overhovedet med
> bundkortet?

Ja. Prøv www.memtest86.org, hvor du kan hente et .iso image du brænder og
booter fra. Lad den køre indtil du har fundet fejl, dog mindst en 2-4 timer
hvis du har travlt og gerne en 8-12 hvis du vil være helt sikker.

Det _kan_ også være en for lille/dårlig PSU. De enheder du har sluger
pænt med strøm. En PSU af for ringe kvalitet vil måske ikke kunne levere
varen => en bit flippes tilfældigt => crash

Thomas

Fra : Morten Andersen

Dato : 25-03-04 14:57

Halløjsa.
Nu har jeg kørt memtest86 i 16 timer, og den fandt ikke en eneste fejl.
Med hensyn til PSU'en har jeg en god 350W som er forholdsvis ny, så jeg
satser ikke lige umiddelbart på at det er den der er problemet.
Er der andre bud??
Takker ellers for svaret!

MVH

Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-04 23:53

In article <c3s9ac$udd$1@news.net.uni-c.dk>, blodstrupmose@danbonet.dk
says...

> Har også hørt at det muligvis er hastigheden på rammene der skal indstilles,
> hvordan gør jeg dette?

Det er udfra dette:

news:2uiu501607pj36eshtj0fj9knkhfu6tpqt@4ax.com ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Andersen

Dato : 25-03-04 15:00

Hej jesper, og alle andre.
Ja det ud fra den tread at jeg har hørt at lige den fejl kan skyldes
hastigheden på rammene, men det er jo i bund og grund ligegyldigt hvor jeg
har hørt det. .
Jeg søger bare en forklaring på hvordan jeg stiller hastigheden, for at se
om det hjælper.

Morten