Zalman cnps7000 på asus a7a266
Fra : MP Jakobsen

Dato : 24-03-04 15:18

Hvordan kan jeg vide om der er plads til zalmans cnps7000-køler på mit
a7a266 bundkort? MB kan både bruge DDR og SD-RAM. Jeg er overbevist om at
det godt kunne være der hvis jeg brugte SD-RAM, men der hvor DDR-RAM'ene
sidder bliver jeg i tvivl...

Fra : Brian Lund

Dato : 24-03-04 15:36

> [...]
> det godt kunne være der hvis jeg brugte SD-RAM, men der hvor DDR-RAM'ene

Du kan ikke smide en CNPS 7000 på, men _måske_ CNPS 7000A... A'et efter 7000
er vigtigt medmindre du har tænkt dig at stripse den fast...

Og husk du kun kan bruge CNPS 7000A hvis du har 4 monteringshuller rundt om
din CPU-sokkel (Som der står i diverse dokumentation om køleren...)

Vil lige tilføje at jeg ikke kender A7A266... Jeg har monteret CNPS 7000A på
to stk. P4 systemer, selve køleren hæver sig hurtigt over RAM-højde, så
medmindre dine RAM sidder meget tæt på CPU eller er meget høje, skulle der
ikke være noget problem...

Brian

Fra : MP Jakobsen

Dato : 25-03-04 17:19

On Wed, 24 Mar 2004 15:35:41 +0100, Brian Lund wrote:

> [...]
> medmindre dine RAM sidder meget tæt på CPU eller er meget høje, skulle der

Nu fik jeg købt en, og den kan godt sidde der. Meeen den sidder meget tæt
på den ene ram-blok. Hvis der er andre der sidder med samme problem, så
husk at lade ram-blokkene sidde mens du montere det store monstrum, ellers
tror jeg godt det kan blive svært at få dem i.