Skærme
Fijala 3554
Xerox analogt kontra DVI ??
Fra : Janner

Dato : 24-03-04 13:10

Hejsa,

Har en 17" Xerox skærm som jeg er yderst tilfreds med, fik nu endeligt en
nyt grafikkort hvor der er DVI out på... Men får jeg noget som helst ud af
køre med denne tilslutning fremfor den normale ??? Isåfald hvilket kabel
skal jeg havefat i ??? Der var kun et vanligt med til skærmen.

Hygge

Ja n

Fra : Ole Sørensen

Dato : 24-03-04 14:21

> [...]
> køre med denne tilslutning fremfor den normale ??? Isåfald hvilket kabel
> skal jeg havefat i ??? Der var kun et vanligt med til skærmen.

Du skal have fat i et "dvi kabel"....troede faktisk det fulgte med 775D
modellen ??

Teoretisk skulle det give et "bedre...mere roligt billede", da du ikke skal
igennem et digital/analog - analog/digtal konvertering, som du ellers skal,
når du bruger analog tilslutning. -Om det reelt har nogen stor betydning,
skal jeg være usagt, da jeg aldrig har lavet en decideret sammenligning af
billedkvaliteten.

Fra : Flare

Dato : 24-03-04 14:37

> Teoretisk skulle det give et "bedre...mere roligt billede"

Så skal der i hvertfald forståes som farvemæssig rolighed. En TFT skærm har
altid et roligt billede. Min konkrete erfaring med DVI er at store
ensfarvede flader bliver helt ensfarvede ved DVI hvormod dette ikke altid er
tilfældet ved DSUB (analog). Så har du oplevet at fx. din blå baggrund
"bølger" lidt i farvene kan du helt sikkert opnår en forbedring.

Mvh
Anders J

Fra : Kasper

Dato : 24-03-04 14:40

> Du skal have fat i et "dvi kabel"....troede faktisk det fulgte med 775D
> modellen ??

Var med til min 779D...

Kasper

Fra : Janner

Dato : 24-03-04 15:17

"Kasper" <RepzakRemoveme@hotmail.com> wrote in message

> Var med til min 779D...

Jep men havde først en skærm uden DVI indgang .... Den havde en pixel fejl
*S* lidt brok og vupti fik en ny uden fejl og med DVI indgang he he hvilket
nok var et fejl bytte fra butikken men hurra hurra kan vel selv invistere i
et kabel *S*