MS Windows
briani 27239
Systemkrav for Win2000 / XP
Fra : Poul V. Andersen

Dato : 24-03-04 11:50

Hej alle

Hvad er mininumskravene for en maskine med win2000, alt. win XP

/Poul

Fra : Leo Havmøller

Dato : 24-03-04 12:41

"Poul V. Andersen" <pva@maryhill.dk> wrote in message
> Hej alle
>
> Hvad er mininumskravene for en maskine med win2000, alt. win XP

Prøv www.microsoft.com

Leo Havmøller.

Fra : tux

Dato : 24-03-04 15:50

Leo Havmøller wrote:
> [...]

Som jeg husker det kræver XP min. 64 MB RAM hukommelse.
) tux

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-03-04 17:20

In article <c3s73k$q6i$3@sunsite.dk>, tux@mail.dk says...

> Som jeg husker det kræver XP min. 64 MB RAM hukommelse.

Nej, det er minimumsgrænsen for Windows 2000. XP skal ha' 128MB.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-03-04 20:27

> In article <c3s73k$q6i$3@sunsite.dk>, tux@mail.dk says...

> Nej, det er minimumsgrænsen for Windows 2000. XP skal ha' 128MB.

Ikke korrekt - det er fint hvis man følger de anbefalede tal, nemlig de 128
MB, men det er altså ikke minimumskravene:

Læs her:
a.. Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233
MHz (system med enkelt eller dobbelt processor);* Intel Pentium/Celeron, AMD
K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor anbefales.
b.. 128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes - kan
begrænse ydeevne og visse funktioner)
c.. 1,5 GB ledig plads på harddisken*.
d.. Skærm og skærmkort i Super VGA-opløsning (800 x 600) eller højere
e.. Cd-rom- eller dvd-drev
f.. Tastatur samt Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab
* De faktiske krav varierer afhængigt af din systemkonfiguration og af de
programmer og funktioner, som du vælger at installere Der kræves muligvis
yderligere ledig plads på harddisken, hvis du installerer via netværk.

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/guide/sysreq_pro.asp

--

ahw