Deling af mappe over internet
Fra : Torben Langemand

Dato : 24-03-04 11:39

Vi er to, der gerne vil dele en mappe på vores respektive computere med
hinanden. Vi er på internet via 2 forskellige antennelaug. Kan det lade sig gøre ?
Mvh. Torben

Fra : SonnyBoy

Dato : 24-03-04 12:44

On 24 Mar 2004 02:39:05 -0800, bfc-trekanten@mail.tele.dk (Torben
Langemand) wrote:

>Vi er to, der gerne vil dele en mappe på vores respektive computere med
>hinanden. Vi er på internet via 2 forskellige antennelaug. Kan det lade sig gøre ?

Løsningen er en FTP-server.

<mlr>

Fra : Steen Gellett

Dato : 24-03-04 13:46

"Torben Langemand" <bfc-trekanten@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er to, der gerne vil dele en mappe på vores respektive computere med
> hinanden. Vi er på internet via 2 forskellige antennelaug. Kan det lade
sig gøre ?
> Mvh. Torben

Torben.........kører i dos !!.................

Nå spøg til side........du skriver ikke en skid en styresystem, så her
kommer et eksempel............en kammerat og jeg har lavet det lille nummer
i winxp...........men så vidt jeg husker er det kun XP - Pro som
kan lave en "konto" ..... XP.pro opretter en form for VPN som du så kan
koble dig på og se dir's..............har I begge xp pro er der ingen ko på
isen !!

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 24-03-04 14:17

> [...]
> Vi er to, der gerne vil dele en mappe på vores respektive computere med
> hinanden. Vi er på internet via 2 forskellige antennelaug. Kan det lade

Teknisk ja, men i praksis sikkert ikke.

De fleste antennenet tillader ikke den slags trafik på deres net, hverken
alm. windows fil-deling, ftp eller andet.

Check evt. dit ip-nr. ved at skrive "ipconfig /all" i en kommandoprompt uden
""

Dit nummer er sikkert et af dem der er beregnet til private net[1], hvilket
betyder at din adgang til internettet styres/administreres/begrænses af den
sysadm. der styrer den firewall/router der vender ud mod nettet.
Check her hvilket ip-nummer du viser udadtil http://www.myip.dk
(Det er sikkert 195.50.35.4 som tilhører KMD)

Tag evt. en snak med din udbyder om hvilke muligheder du har for at få
routet trafik ind til dig.

HTH
/Brian

[1] http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=priv-ip