Skærme
Fijala 3554
SONY 2 streger som deres triniton teknolog~
Fra : MIKE

Dato : 27-04-01 10:14

Hej

Bare lige en ting om subj ..

Er det mig eller ..???

Der er mange der giver SONY's triniton rør skyld for at have de berømte 2
streger men det er da IKKE et SONY fenomen...

Det er (mener jeg at have læst engang) fordi at det er rør med NET-Maske og
ikke HUL-Maske gitter på indersiden af røret

Net-Maske kræver at det har noget til at holde på det og derfor de 2 (meget
omtalte streger)

mvh
Michael

Ps: vil da gerne rettes hvis jeg er GALT i byen omkring dette men kast
venligst IKKE mudder i mit hoved
TAK

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-01 10:29

De to streger er ikke kun hos SONY så du har helt ret. Men da SONY er kendte
for deres trinitron teknologi og altid bruger den til CRT skærme så er det ikke
uden grund mange tror det er et SONY fænomen.

Jeg synes forøvrigt ikke stregerne er noget problem, hverken på 17' eller 21'
skærme.

Mvh

Bruno

PS. NET-maske? Plejer det ikke at hedde gittermaske?

Fra : Uffe Callesen

Dato : 27-04-01 12:55

Mig bekendt er de 2 "streger" bare mere markante på Sony's billedrør end på
andre fabrikanters!

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-04-01 13:23

Jeg oplever det som værende det samme for alle de trinitron skærme jeg har set,
men man ser dem mindere jo større skærmen er eller også er det bare fordi
linierne synes mindre når pitch er mindre.

Mvh

Bruno

Fra : Eivind Olsen

Dato : 27-04-01 22:06

"Uffe Callesen" <usc@mail.dk> wrote in message
> Mig bekendt er de 2 "streger" bare mere markante på Sony's billedrør end

> andre fabrikanters!

Andre fabrikanter ??

Forklar lige - mig bekendt er det kun Sony der producerer de omtalte
billedrør med
"2 streger" (1 på de små) (de har patent på det)

Til gengæld pakker Sony deres skærme ind i plastic og sælger dem til bl.a
DELL og mange andre.
og nogle køber Sonys billedrør og pakker dem selv ind i noget pænt ? plastic
her kan nævnes EIZO eksempelvis.

Men det er suveræne skærme det med gir jeg. nu har jeg bare det problem at
de fylder lidt meget, så jeg har
nu startet en landsindsamling, så jeg får råd til en 17" fladskærm.

Det kunne f.eks være denne her

http://www.agneovo.nl/s-174.htm

Den koster omkring de 15 kkr incl 25 % til Skattefar.

men man siger jo at forventningens glæde er den største.

så nu glæder jeg mig

Eivind

Fra : DaWizeGuy

Dato : 28-04-01 12:20

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> billedrør med
> "2 streger" (1 på de små) (de har patent på det)

Det er ikke helt rigtigt! Samsungs NF serie har Diamontron-billedrør, som
bygger på samme gittermaske-teknologi som Sonys Trinitron. Disse skærme har
også to streger der holder billedet fast. Men uanset hvad så er det min
erfaring, at man skal kigge MEGET godt efter for at bemærke de to streger på
Sonys skærme. Jeg har selv en på mit arbejde (17''), og de jeg bemærker dem
stort set aldrig.

-----
Mvh
Anders

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-04-01 10:22

>Det er ikke helt rigtigt! Samsungs NF serie har Diamontron-billedrør, som
>bygger på samme gittermaske-teknologi som Sonys Trinitron.

Og Diamondtron billedrør bliver som bekendt produceret af
NEC/Mitsubishi !

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@remove.mail.com
Please remove "remove." before mailing me.

Fra : Madsen

Dato : 28-04-01 01:07

<iddqd@worldonline.dk> skrev:

> Jeg synes forøvrigt ikke stregerne er noget problem, hverken på 17' eller 21'
> skærme.

Og heller ikke på en 24"
Jeg ser dem faktisk aldrig medmindre jeg bliver mindet om at de
er der eller prøver at få øje på dem, men der er mange der føler
sig irriteret af dem.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)