MRTG (eller mangel på samme)
Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 23-03-04 21:29

Da jeg ikke mener at min Linksys BEFSR41-router (og ej heller mit
Speedstream 5100-ADSL modem) understøtter SNMP, kan jeg dermed ikke
bruge MRTG.

Men kan jeg ikke på en anden måde få ca. de samme oplysninger?

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 23-03-04 22:23

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> wrote:

> Da jeg ikke mener at min Linksys BEFSR41-router (og ej heller mit
> Speedstream 5100-ADSL modem) understøtter SNMP, kan jeg dermed ikke
> bruge MRTG.

Joda. MRTG kan lave grafer af hvad som helst.

> Men kan jeg ikke på en anden måde få ca. de samme oplysninger?

Lav et script som returnerer to tal på hver sin linie, og lad MRTG
bruge det til data-opsamlingen.

Det virker fint for mig på statistik.wangerin.dk, hvor jeg samler
statistik på både trafik, belastninger (uptime, mail, mysql mv) og
bl.a. pingtider til et par udsøgte sites.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 23-03-04 22:44

Henning Petersen Wangerin wrote:

> Joda. MRTG kan lave grafer af hvad som helst.

Noget du har nogen links til?

> [...]

> statistik på både trafik, belastninger (uptime, mail, mysql mv) og
> bl.a. pingtider til et par udsøgte sites.

Kører det på Linux eller Win?
Jeg har Windows 2K

--
Med venlig hilsen Jan G. Nielsen

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 24-03-04 12:29

> Noget du har nogen links til?

Prøv at google lidt der er masser at mere eller mindre tossede links
derude

> Kører det på Linux eller Win?

Linux (ClarkConnect)

> Jeg har Windows 2K

Kender ikke noget til den, men formoder da du har lidt af de samme
muligheder set fra MRTGs synspunkt.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 24-03-04 15:58

Halløj!

Vil det sige at jeg kan få min ClarkConnect til at lave en graf over f.eks.
trafikken på mit AP?

Lasse

"Henning Petersen Wangerin" <henning.petersen+040324@hpc.dk> skrev i en
meddelelse news:15s260dggtieg7ukag3nnsj06mljcue39q@4ax.com...

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 24-03-04 17:20

"Lasse Rønlev" <6x122859@tiscali.dk> wrote:

> Halløj!
>
> Vil det sige at jeg kan få min ClarkConnect til at lave en graf over f.eks.
> trafikken på mit AP?

Ja.

Hvis du har en DLink AP900+ kan mit script på
www.statistik.wangerin.dk måske allerede klare det for dig.