Axl Rose
Fra : CLM

Dato : 23-03-04 21:24

Hej Gruppe

Så lige en reklame for Guns N' Roses' nye Greatest Hits og kom til at tænke
over hvad der egentlig er blevet af Axl Rose. Mit bedste bud er at han
sidder et eller andet sted og stikker kanyler i armen.... Er der nogen ved
hvad manden laver?

Mvh
Carsten

Fra : Mads Breddam

Dato : 23-03-04 21:31

> [...]
> over hvad der egentlig er blevet af Axl Rose. Mit bedste bud er at han
> sidder et eller andet sted og stikker kanyler i armen.... Er der nogen ved

Der står lidt på gaffa.dk om det. Eftersigende arbejder han - stadig - på et
nyt g'n'r album (uden Slash og de andre), men det har han jo gjort længe og
bliver sikkert også ved det - længe. Jeg tror at det er sådan nogenlunde det
eneste man ved.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : Rasmus Hauge

Dato : 23-03-04 22:21

"Mads Breddam" <breddam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> bliver sikkert også ved det - længe. Jeg tror at det er sådan nogenlunde

Derudover har han vist også snart et sagsanlæg han skal tænke på...
De øvrige medlemmer af det daværende g'n'r er nemlig sure over at han
udgiver en greatest hits uden deres tilladelse. Dermed en retsag om
ophavsretten til den goe gamle musik.
(Hørt i P3's musiknyheder for et par dage siden)

Mvh
Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 23-03-04 22:51

"Rasmus Hauge" <rasmus@NOSPAM8700unlock.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ophavsretten til den goe gamle musik.
> (Hørt i P3's musiknyheder for et par dage siden)

Jeg må så fortælle dig at du har fået _lidt_ galt fat i det hele...
Det er pladeselskabet der har udgivet Greatest Hits pladen, udenom bandet.
Så nu har Axl, SAMMEN med Slash og Duff, forsøgt at få stoppet udgivelsen
af den omtalte CD...
Begrundelsen er, at pladeselskabet egenhændigt har lavet udgivelsen. Hvilket
vil sige bandet overhovedet ingen indflydelse har haft på ting som
udvælgelsen
af numrene, coverdesignet og remastering af numrene.

Læs evt. mere på nyhedssiderne på www.mygnr.com eller www.gunsnroses.dk

Mvh. Thomas

Fra : Rasmus Hauge

Dato : 24-03-04 00:29

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så nu har Axl, SAMMEN med Slash og Duff, forsøgt at få stoppet udgivelsen

Oki. Der var jeg vist lidt galt på den... :o/

/Rasmus

Fra : Thomas

Dato : 23-03-04 23:23

"CLM" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> over hvad der egentlig er blevet af Axl Rose. Mit bedste bud er at han
> sidder et eller andet sted og stikker kanyler i armen.... Er der nogen ved

Hej Carsten

Dit bedste bud må siges at være et dårligt bud *ss*

De sidste 10 år af Guns N' Roses' historie er rimelig lang og indviklet...
Det korte
af det lange er, at masser af bandmedlemmer er blevet fyret, nogen er gået
selv.
Erstatninger er blevet fundet. Nogen af DEM er gået, og nogen er blevet
fyret.
I alt er der kun ét originalt medlem af Guns N' Roses tilbage, og det er Axl
Rose
selv. Dizzy Reed er også stadig i bandet. (Han kom dog først ind i bandet i
1990/
1991... Så han er ikke et 'originalt' medlem...

Listen over bandmedlemmer skulle i skrivende stund se nogenlunde således ud:

W. Axl Rose (Lead Vocals, Piano, Programming)
Dizzy Reed (Keyboards, programming)
Tommy Stinson (Bass)
Robin Finck (Lead guitar)
Richard Fortus (Rhythm guitar)
Brian Mantia "Brain" (Drums)
Chris Pitman (Keyboardist, Special Effects)

En guitarist ved navn 'Buckethead' har længe været i bandet... Men det er
kommet
frem indenfor den sidste uges tid, at han også har forladt bandet nu, og at
der er
hentet en ny guitarist ind. Navnet er dog ikke blevet afsløret endnu...

Bandet har spillet omkring 30 koncerter i løbet af de sidste 3 år...
Hovedsageligt
i USA. Men England, Belgien Canada, Japan, Kina og Brasilien er også blevet
besøgt. Og til sommer headliner de Rock In Rio festivallen igen...

De sidste 6-7 år har Axl og diverse bandmedlemmer og gæstemusikere arbejdet
på et nyt album, som i skrivende stund skulle være færdigindspillet, og
faktisk bare
venter på at blive godkendt af Axl selv... (Denne oplysning skulle ifølge en
upålidelig kilde stamme fra Dizzy Reed.)

Så forhåbentlig kommer pladen på gaden i år... Og med alt den aktivitet der
har været
om bandet på det sidste, tror jeg heller ikke det er utænkeligt at i år
endelig bliver
året hvor pladen kommer på gaden!!!
(Men den har jo været "lige på trapperne" de sidste 2-3 år... Så jeg tør
ikke skrue
forventningerne alt for højt op

Der er forresten kommet et par nye numre på gaden siden
'Spaghetti'-pladen...

1994 (eller 1995?) udkom nummeret 'Sympathy For The Devil' på soundtracket
til
'Interview With The Vampire'.

1999 udkom den helt nye sang 'Oh My God' på soundtracket til Schwarzenegger
filmen
'End Of Days'... Dette er det 'NYE' Guns N' Roses. Og så med Dave Navarro
som
gæste-guitarist.

I filmen 'Big Daddy' (Var det ikke 2000 den udkom??) kan man høre en
live-udgave af
'Sweet Child O' Mine' med Guns N' Roses, hvis man spoler et stykke ind i
rulleteksterne
til filmen. (Nummeret er ikke på soundtrack CD'en) - Efter ca. halvdelen af
nummeret
morpher det over i en nyindspilning af nummeret, med det nye Guns N'
Roses...

Pyha en lang smøre... Håber det var svar nok

Ellers så følg med på www.gunsnroses.dk og www.mygnr.com

Mvh. Thomas

Fra : CLM

Dato : 24-03-04 10:56

> Pyha en lang smøre... Håber det var svar nok

Jamen det var jo lige hvad jeg manglede, mange tak Thomas. Det kunne være
helt kanon hvis de udgav en ny cd der var værd at høre, man har jo nok et
par minder fra de gode gamle G'N'R dage som kan trænge til at blive frisket
op.

Mvh
Carsten

Fra : Lars Petersen

Dato : 24-03-04 13:24

> [...]
> helt kanon hvis de udgav en ny cd der var værd at høre, man har jo nok et
> par minder fra de gode gamle G'N'R dage som kan trænge til at blive

Hold øje med Velvet Revolver, som er bl.a. Slash, Duff og Matt og så vidt
jeg husker forsangeren fra Stone Temple Pilots. De sku ha et album på
trapperne.

/lars

Fra : Mads Breddam

Dato : 24-03-04 13:58

> Hold øje med Velvet Revolver, som er bl.a. Slash, Duff og Matt og så vidt
> jeg husker forsangeren fra Stone Temple Pilots. De sku ha et album på
> trapperne.

Det alt samme rigtigt. Scott Weiland tror jeg han hedder - forsangeren.
Deres plade skulle være udgivet d. 18 maj eller der omkring, men der udskudt
til engang i juni tror jeg. SW skulle vistnok på heroin-afvænding...

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 20:27

Mads Breddam wrote:

> Det alt samme rigtigt. Scott Weiland tror jeg han hedder - forsangeren.
> Deres plade skulle være udgivet d. 18 maj eller der omkring, men der udskudt
> til engang i juni tror jeg. SW skulle vistnok på heroin-afvænding...

Det er vist rigtigt, men deres første single er ude - de spillede den i
P3 Rock i søndags.
--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-04 17:29

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Det er vist rigtigt, men deres første single er ude - de spillede den i
> P3 Rock i søndags.

Sikker?

Ifølge P3s playlist for søndag 21/3 kl. 18-20 spillede de ikke andet GnR
end Welcome To The Jungle.

Det er ganske vidst også et overordentlig fedt nummer, men nogen ny
single kan man vist ikke lige kalde det

Til gengæld blev det efterfulgt af Velvet Revolver, så det er måske dem
du forveksler det med?

Fra : Rasmus Hauge

Dato : 25-03-04 18:14

Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Sikker?

Ja, forklaring: læs videre

> Ifølge P3s playlist for søndag 21/3 kl. 18-20 spillede de ikke andet GnR
> end Welcome To The Jungle.

Det var også Velvet Revolver tråden var drejet over på.

> Det er ganske vidst også et overordentlig fedt nummer, men nogen ny
> single kan man vist ikke lige kalde det

Igen var det Velvet Revolver der blev refereret til, men WTTJ _er_ et fedt
gammelt nummer

> Til gengæld blev det efterfulgt af Velvet Revolver, så det er måske dem
> du forveksler det med?

Det er lige netop dem den sidste del af tråden handler om

Mvh
Rasmus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-04 18:16

Rasmus Hauge wrote:

> Det er lige netop dem den sidste del af tråden handler om

Verdamt!

Det der med at læse indenad kan godt være lidt svært engang imellem

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 25-03-04 17:56

> Til gengæld blev det efterfulgt af Velvet Revolver, så det er måske dem
> du forveksler det med?

Prøv at læse indlægget igen :)

Mvh Mikkel

Fra : John Frandsen

Dato : 24-03-04 17:52

"CLM" <fake@fake.com> skrev i en meddelelse

> sidder et eller andet sted og stikker kanyler i armen.... Er der nogen ved
> hvad manden laver?

Det får mig til at stille et spørgsmål som jeg har tænkt på længe, men
aldrig fået stillet

Jeg så for efterhånden længe siden en "Whatever happend to..." side, hvor
man kunne læse hvad der var blevet af mange af de store navne fra 80'erne...
Er der nogen der kender adressen på sådan en side?

Mvh John

Fra : Robert Eriksen

Dato : 25-03-04 17:31

http://www.weht.net/ ?

Fra : John Frandsen

Dato : 26-03-04 22:18

> http://www.weht.net/ ?

Ret god site, men desværre ikke den jeg så engang.

Mvh John

Fra : Anderz Terkelsen

Dato : 30-03-04 20:25

Han arbejder skam stadig pået nyt album fra Guns 'n Roses.
Albummet kommer til at hedde "Chinese Democracy", men om det
nogensinde bliver til noget er uvist.Det er indtil nu forsinket i
mere end et år.
Der er så vidt jeg ved ikke nogen af de oprindelige medlemmer
tilbage (de fleste er nu i Velvet Revolver) så jeg tror det er et
helt nyt orkester han arbejder med

mvh

SirAngus