RJ-45 - kan nogen ledere undværres?
Fra : Morten

Dato : 23-03-04 20:57

Hejsa

I et RJ-45 kabel er der jo
2 x Brun
2 x Orange
2 x Blå og
2 x Grøn

Er der nogen af dem der ville kunne undværres, så kablet stadig virkede?
Hvis man f.eks. ville lave et kun med 6 ledere ?

Fra : Morten

Dato : 23-03-04 21:00

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen af dem der ville kunne undværres, så kablet stadig virkede?
> Hvis man f.eks. ville lave et kun med 6 ledere ?

Det skal tilføjes at jeg selv er af den opfattelse at de 2 x blå kun bliver
brugt i Tokken Ring netværk, og ikke "alm." hjemmenetværk - men ville godt
lige have det be/af -kræftet?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-04 21:00

"Morten" <NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen af dem der ville kunne undværres, så kablet stadig virkede?
> Hvis man f.eks. ville lave et kun med 6 ledere ?

http://www.kabling.dk/kabling/kobber/kobapplikationer.htm

Pin 1&2 og 3&6 bruges til fast ethernet

Fra : M.Kay

Dato : 25-03-04 09:40

I know it's awful, but Morten wrote to everybody in dk.edb.netvaerk saying:

> [...]
>
> Er der nogen af dem der ville kunne undværres, så kablet stadig virkede?
> Hvis man f.eks. ville lave et kun med 6 ledere ?

Tjae 100 megabit fast ethernet bruger kun fire ledere, så det kunne du godt.

Men det er ikke uvæsentligt hvordan du fremstiller dette kabel..

--
Kay