Syn på det lokale værksted
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 23-03-04 20:14

Hej

Hørte lige i radioen at fra oktober, blev det muligt at få "omsyn" på
godkendte autoværksteder. Altså kan få autoværkstedet til at ordne det hele,
og man slipper for turen til synshallen igen...

Fra jan næste år, skulle værkstederne også kune syne bilerne.

Jeg tror det giver anledning til meget fusk... Det vil jo nok blive lidt
nemmere at få synet sin bil, hvis man nu kendte automekanikkeren :)

Venligst
Hans

Fra : bme

Dato : 23-03-04 20:42

> Jeg tror det giver anledning til meget fusk... Det vil jo nok blive lidt
> nemmere at få synet sin bil, hvis man nu kendte automekanikkeren :)

Ja, eller den omvendte situation. Værkstedet dumper bilen fordi de håber at
få lov at udbedre (de påståede) mangler.

/bo

Fra : Lasse Langwadt Chris~

Dato : 23-03-04 21:35

bme wrote:

> Ja, eller den omvendte situation. Værkstedet dumper bilen fordi de håber at
> få lov at udbedre (de påståede) mangler.
>
> /bo

Så vidt jeg har forstået er en del af det også at det værksted der har lavet bilen
ikke må syne bilen og det værksted der har dumpet bilen og påpeget mangler
ikke må reparere de mangler...

-Lasse

Fra : Hr. Hansen

Dato : 24-03-04 02:59

Lasse Langwadt Christensen wrote:
> Så vidt jeg har forstået er en del af det også at det værksted der
> har lavet bilen ikke må syne bilen og det værksted der har dumpet
> bilen og påpeget mangler ikke må reparere de mangler...

Så forsvinder fordelen lige som lidt, hvis altså det er sandt...

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-03-04 18:25

On Tue, 23 Mar 2004 21:35:26 +0100, Lasse Langwadt Christensen
<langwadt@ieee.org> wrote:

>Så vidt jeg har forstået er en del af det også at det værksted der har lavet bilen
>ikke må syne bilen og det værksted der har dumpet bilen og påpeget mangler
>ikke må reparere de mangler...

De værksteder der må udfører selve hovedsynet må ikke beskæftige sig med
reparation af biler!!. men hvis man kun vil/skal have omsyn så kan
"alle" autoværksteder der udfører reparationer få den tilladelse.
Flemming Jacobsen

Fra : Terje Menkerud

Dato : 24-03-04 08:35

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg tror det giver anledning til meget fusk... Det vil jo nok blive lidt
>nemmere at få synet sin bil, hvis man nu kendte automekanikkeren :)

Sånn har det vært i Norge siden vi begynte med periodisk kjøretøykontroll
(det som tilsvarer det danske syn).

Det har vært en del snusk hos enkelte verksteder, men mine erfaringer er
meget gode. Man får litt konkurranse på prisene. Jeg har sett "syn" til
alt fra 250 kroner til over det dobbelte.

Jeg har hatt "syn" på 4 forskjellige biler på 2 forskjellige verksteder de
siste 5 årene og har ikke opplevd å bli snytt, men det skrives stadig om
det og mange verksteder mister også autorisasjonen.

Biltilsynet tar stikkprøver på de bilene som ikke blir "synet" hos dem for
å holde kontroll med at verkstedene gjør det de skal.

Jeg synes dette er en god ordning da det ikke skaper køer og lange
ventelister hos Biltilsynet.

--
Terje Menkerud
`96 VW Passat 1,9tdi stv.

Fra : Bo Larsen

Dato : 25-03-04 10:40

Hej
Det fungerrer fint i Sverige deter kun godkendt värksteder der må slukke
anmärkniger efter de selv har fixet fejlene
Bosse