MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Program starter ved opstart
Fra : Torben Brandt

Dato : 23-03-04 19:06

Hej

Jeg har et program, der starter automatisk ved hver opstart/genstart af
computeren.
Det er en Windows 2000 Pro og der ligger ikke noget i Menuen Start ->
Programmer -> Start.

Hvor kan jeg ellers lede for at fjerne den automatiske opstart?

mvh Torben

Fra : Morten Andersen

Dato : 23-03-04 21:05

Måske du kan finde programmet og deaktivere det hvis du går ind i MSconfig.
Du kan starte msconfig fra kør.

MVH

Morten

Fra : Torben Brandt

Dato : 24-03-04 00:59

Morten Andersen skrev:
> Måske du kan finde programmet og deaktivere det hvis du går ind i MSconfig.
> Du kan starte msconfig fra kør.

Det lader ikke til at msconfig findes i Windows 2000 Pro...
Andre forslag?

/Torben

Fra : Lars

Dato : 24-03-04 02:36

MSconfig.

> Det lader ikke til at msconfig findes i Windows 2000 Pro...
> Andre forslag?
>
> /Torben

Jo, den findes også i W2K pro. Hos mig er stien:
"C:\Windows\system\msconfig.exe".

/Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-03-04 02:39

"Lars" <lvi1@webspeed.invalid> skrev :

>Jo, den findes også i W2K pro. Hos mig er stien:

Nej, du har så kopieret den ind fra Win 98 eller XP på et
tidspunkt.

En msconfig fra en af disse kan godt bruges på win 2000.
--
Knud

Fra : Lars

Dato : 24-03-04 02:48

> [...]
> tidspunkt.
>
> En msconfig fra en af disse kan godt bruges på win 2000.

Ja, det er muligt det er fra Win 98, tænkte ikke lige på at jeg har
opgraderet og altså ikke har en "ren" 2000 installation.

Fra : Torben Brandt

Dato : 24-03-04 21:46

Lars skrev:

> Ja, det er muligt det er fra Win 98, tænkte ikke lige på at jeg har
> opgraderet og altså ikke har en "ren" 2000 installation.

Jeg brugte en fra Windows XP, og nu fik jeg det fjernet.
Tak for hjælpen!

mvh Torben

Fra : LarsK

Dato : 24-03-04 10:54

Torben Brandt <name@domain.invalid> wrote in news:c3pub2$j1i$1
@sunsite.dk:

> [...]
> Programmer -> Start.
>
> Hvor kan jeg ellers lede for at fjerne den automatiske opstart?

Registreringsdatabasen. Kør -> Regedit, kig så i følgene nøgler, såvidt
jeg husker...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

--
//LarsK

-remove NOSPAM from e-mail address