lan-forbindelse i xp "blinker"
Fra : Thomas Bondo Homburg

Dato : 23-03-04 18:16

Jeg har lavet et enkelt netværk mellem en computer, der kører xp home
(fat32) og 2000 pro (ntfs), med et 20 m krydset kabel mellem netværkskort.
Jeg har installeret protokoller:
Netbios
nwlink ipx...
tcp/ip

I starten virkede det fint på 100 mbps (selvom om 2000 pro er besværlig at
dele filer i).

Men:
1. Nu siger 2000 pc'en pludselig, at der ikke er nogen forbindelse
overhovedet og

2. XP-pc'en blinker mellem at sige at den er forbundet og ikke forbundet.
(Led-lys på netkort blinker med)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-03-04 18:33

"Thomas Bondo Homburg" <homburg@kollegienet.dk> wrote in message
> [...]
> overhovedet og
>
> 2. XP-pc'en blinker mellem at sige at den er forbundet og ikke forbundet.

Tjek dit kabel!

Går ikke ud fra at det kan være andet... har du selv lavet det, eller det er
blevet klemt i en dør eller ligende.. Så er det jo nok grunden til at det
ikke vil linke.