Abit IC7-MAX3
Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-04 15:15

Hej i gruppen

Jeg har fået mig et Abit IC7-MAX3 kort, men jeg kender intet til det. Er der
nogen der kan fortælle lidt om det, godt som skidt ?
Der er monteret en P4 2.8 og 1 Gb Kingston 3200 DDR Ram på

Kim Larsen

Fra : Gevaldi

Dato : 23-03-04 15:28

Kim Larsen skriblede:

> Jeg har fået mig et Abit IC7-MAX3 kort, men jeg kender intet til det.
> Er der nogen der kan fortælle lidt om det, godt som skidt ?
> Der er monteret en P4 2.8 og 1 Gb Kingston 3200 DDR Ram på

Heldige asen, hvor *får* man sådan
et setup henne. Jeg ville da godt have
givet en slant penge for det :D

Du kan læse om dit MB her:
http://makeashorterlink.com/?Q2CE130D7

--
/Gevaldi

Fra : Kim Larsen

Dato : 23-03-04 17:37

> Heldige asen, hvor *får* man sådan
> [...]

Hæ hæ, jeg ved ikke hvor heldig jeg er, det har kostet dyrt, men jeg er bare
i tvivl om jeg har købt noget jeg ikke ved om jeg kan bruge rigtigt. Jeg har
jo de hæfter der fulgte med kortet, men det er jo noget andet i forhold til
hvad det kan bruges til, andet end at montere de nødvendige sager på.
Jeg havde et k7s5a før med 512 pc133 ram til en amd 2000+, så nu er der
kommer temmelig væmmelig meget fart på, og det i sig selv er da fantastisk.

Kim Larsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-03-04 22:12

Kim Larsen wrote:

> Hæ hæ, jeg ved ikke hvor heldig jeg er, det har kostet dyrt, men jeg
> er bare i tvivl om jeg har købt noget jeg ikke ved om jeg kan bruge
> rigtigt.

Depends, fra nyt ligger kortet i den øvre ende

Kik efter reviews på nettet vedr kortet
Du kan evt også besøge producentens hjemmeside
http://www.abit-usa.com/products/mb/products.php?categories=1&model=130

- Peter

Fra : iggibuh

Dato : 26-03-04 06:20

"Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> wrote in

> Jeg har fået mig et Abit IC7-MAX3 kort, men jeg kender intet til det.
> Er der nogen der kan fortælle lidt om det, godt som skidt ?
> Der er monteret en P4 2.8 og 1 Gb Kingston 3200 DDR Ram på

det er en okey konfiguration. jeg kører selv med tilsvarende bundkort og
cpu. har også kingston klodser i dyret men valgte dog 3500 så jeg kunne
køre 3.06Mhz OC på cpu og stadig ha' rammene til at køre synkront og fuldt
udnyttet.

hvis du købte den setup med henblik på en stabil maskine uden interesse i
at OC så har du købt for stort ind med henblik på bundkortet for max3 er
Meget OC venligt. Selv så kan jeg få min 2.8 til at løbe 3.4 stabilt ved
standard voltage til cpu'en.

hvis du derimod købte den setup for at experimenterer med OC så skulle du
nok ha' valgt noget hurtigere ram end 3200 da kingston Ikke er glad for OC.

plussiden ved bundkortet er den er en smule fremtidssikret da den
understøtter intels nye Prescott cpu så der er lidt extra at hente der. kan
så også godt lide muligheden for at køre med 4 ide plus 2 sata og/eller
raid samt raid på den sidste controller alt ialt 10 tilslutningsmuligheder
for brænder/dvd/hd etc

MVH iggibuh

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-03-04 08:10

> [...]
> raid samt raid på den sidste controller alt ialt 10 tilslutningsmuligheder

Jeg forsøgte mig lidt forsigtigt med en OC, det gik fint, ind til jeg ramte
3,1, så begyndte mit on-board lydkort at skabe sig, lyden hakkede og blev
"trukket lang", så jeg er vendt tilbage til normal, men jeg syntes ikke at
CPU'en blev varm som sådan efter jeg havde prøvet forskellige programmer og
spil.

Kim Larsen

Fra : Anders

Dato : 27-03-04 02:35

"iggibuh" <iggibuhDELETETHIS@hotmail.com> wrote in message
> "Kim Larsen" <Nogo31@hotmail.com> wrote in

> det er en okey konfiguration. jeg kører selv med tilsvarende bundkort og

Hvordan vurderer i larmen fra blæseren? (Den er jeg ret nervøs for... Men
det er det eneste board (non-server) med raid 1+0 på SATA)

/A

Fra : iggibuh

Dato : 01-04-04 13:46

"Anders" <af-spam@hi5.dk> wrote in news:c42lll$ql5$1@sunsite.dk:

> Hvordan vurderer i larmen fra blæseren? (Den er jeg ret nervøs for... Men
> det er det eneste board (non-server) med raid 1+0 på SATA)
>
> /A

Ved at lytte

er ikke rafineret nok til at ha' en decibelmåler liggende men efter 6
måneder begyndte NB køleren at larme forfærdeligt når maskinen var kold, så
den røg sig en tur.

MVH iggibuh

Fra : Anders

Dato : 01-04-04 18:10

Men

> Ved at lytte

Ha, ha! Jeg mente naturligvis om i vurderede larmen til at være slem....

> er ikke rafineret nok til at ha' en decibelmåler liggende men efter 6
> måneder begyndte NB køleren at larme forfærdeligt når maskinen var kold,

> den røg sig en tur.

OK. Man skal altså påregne noget modding

/A

Fra : iggibuh

Dato : 02-04-04 06:43

"Anders" <af-spam@hi5.dk> wrote in news:c4hoil$9c9$2@sunsite.dk:

> Ha, ha! Jeg mente naturligvis om i vurderede larmen til at være slem....

lol......jeg er godt tilfreds med kølingen så længe den passive jeg har på
nb er fingerlunken ca 35-40 grader.

> OK. Man skal altså påregne noget modding

både og, det kan være jeg blot var uheldig med køleren men til en beskeden
70kr mod er det vel til at overkomme

MVH iggibuh