Længden på netkabel ?
Fra : poul madsen

Dato : 23-03-04 13:13

Hej!
Skal have bestilt en router i dag. Regner med at det skal være D-link 604,
men er kommet i tvivl om der er forskel på hvilken kabellængde der anbefales
til de forskellige router. Regner med at skal bruge ca. 12 m til den puter
der er længst væk. Nogen der har nogen anbefalinger eller erfaringer ?
Mvh.
Poul

Fra : poul madsen

Dato : 23-03-04 13:30

"poul madsen" <poulhmtagmigvæk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
Kom til at tænke på at jeg lige nu kun skal have 3 computer koblet op til
routeren, den sidste port, som ikke bruges, må den stå ubenyttet eller skal
den helst have en modstand. Ligesom de anbefaler på en ubenyttet
antenneudgang ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-03-04 14:01

"poul madsen" <poulhmtagmigvæk@mail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> til routeren, den sidste port, som ikke bruges, må den stå ubenyttet
> eller skal den helst have en modstand. Ligesom de anbefaler på en

Nej.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 23-03-04 14:01

> [...]
> der anbefales til de forskellige router. Regner med at skal bruge ca.
> 12 m til den puter der er længst væk. Nogen der har nogen anbefalinger

Kablingen må max være 100 meter før der skal repeater på, så du har masser
af meter at løbe på endnu.

--
Bjarke Andersen

Fra : poul madsen

Dato : 23-03-04 14:46

> "poul madsen" <poulhmtagmigvæk@mail.dk> crashed Echelon writing
>
> Kablingen må max være 100 meter før der skal repeater på, så du har masser
> [...]

Takker for det hurtige svar

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-03-04 15:50

On Tue, 23 Mar 2004 13:13:17 +0100, "poul madsen"
<poulhmtagmigvæk@mail.dk> wrote:

> Længden på netkabel ?

Hvis du laver en fast installation, så er det max 90 m + 10 m til
patch-kabler. Hvis du bare trækker et patch-kabel, kan det være
meget mindre, afhængig af kablet.

-A

Fra : Arne Keller

Dato : 23-03-04 19:49

Asbjorn Hojmark wrote:

> Hvis du laver en fast installation, så er det max 90 m + 10 m til
> patch-kabler. Hvis du bare trækker et patch-kabel, kan det være
> meget mindre, afhængig af kablet.

Som altid et præcist og korrekt svar.
Den europæiske standard tillader op til 50% større dæmpning i et
patchkabel end i installationskabel.
Det kan betyde at længden reduceres til 45+10 = 55 meter patchkabel.

Derudover viser talrige test at mellem 50-80% af alle patchkabler på
markedet ikke overholder standarden, det betyder altså i mange tilfælde
endnu kortere kabel.

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-03-04 17:24

> [...]

>til de forskellige router. Regner med at skal bruge ca. 12 m til den puter
>der er længst væk. Nogen der har nogen anbefalinger eller erfaringer ?

Så længe du holder dig under de standardiserede 100 m får du ingen problemer.

<mlr>

Fra : Nicolai L. Petersen

Dato : 19-05-04 22:23

On Tue, 23 Mar 2004 13:13:17 +0100, "poul madsen"
<poulhmtagmigvæk@mail.dk> wrote:

Goddag i gruppen.
Jeg fortsæter lige i en gammel tråd da emnet omhandler det samme.

Hvor kort kan man lave et cat5e kabel, jeg vil gerne have min nede
omkring de 40cm, vil det give nogle problemer.?
--
Regards
Nicolai L. Petersen

Fra : Hans

Dato : 20-05-04 01:03

Nicolai L. Petersen wrote:
> [...]
>
> Hvor kort kan man lave et cat5e kabel, jeg vil gerne have min nede
> omkring de 40cm, vil det give nogle problemer.?

/ Hans

Fra : Esben Tærsker

Dato : 20-05-04 13:08

Nicolai L. Petersen wrote:
> [...]
>
> Hvor kort kan man lave et cat5e kabel, jeg vil gerne have min nede
> omkring de 40cm, vil det give nogle problemer.?

Nej, det skulle ikke være et problem. Patch-kabler kan købes
færdiglavede i hvert fald ned til 0,5 meter...

/Esben