Rich text
Fra : Rene Jensen

Dato : 23-03-04 13:00

Hejsa gruppe

Jeg skal have en rich text box til at srive i forskelige farver. Det jeg
skal skriver kan jeg godt rette med .selcolor men det jeg smider i den med
..text =.text & "ny ting" kan den ikke fatte det med. og den komando
nulstiller også alt der er i den(med formaterign) er der nogle der har en
måde hvordan jeg kan lægge nye tekst til i en anden farve(formatering).

René

Fra : KS

Dato : 23-03-04 15:02

Prøv at se i hjælpen, der er et helt konkret eksempel som virker !

Mvh KS

Fra : Steen Alcor

Dato : 23-03-04 15:29

Hej

Du skal ikke som hos en teksboks sætte rtf.text = rtf.text & "Ny string"

Derimod skal du angiv placering af teksten i rtf-boksen, derefter de ønskede
formatering og til sidst med SelText angiv den sætning du ønsker at tilføje.

F.eks.
Placering af teksten
rtb1.SelStart = Len(rtb1.text)+1
Den ønskede formatering