Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udfordring for foto-printer
Fra : Frenjon

Dato : 23-03-04 12:19

Hej gruppe

Jeg søger et billede som vil være en udfordring for selv den bedste
foto-printer.

Men hvilken type billede skal jeg lede efter?
Portræt (hudtoner)?
Skarpe kontraster?
Himmel, ens farver?

Billedet skal helst være så stort som muligt - så det bliver printeren der
sætter grænsen og ikke billedets detaljeringsgrad.

Det må gerne være et du selv har taget - det er ligegyldigt, jeg skal bruge
det til at afgøre hvilken fotoprinter jeg vil købe...

-Frenjon

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-04 12:33

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> wrote in message

> Men hvilken type billede skal jeg lede efter?

Afhænger af hvilken printer (herunder også papir), du ønsker at teste. De
har alle deres stærke hhv. svage sider, så du får svært ved at finde ét
billede, der giver en fair sammenligning.

> Portræt (hudtoner)?
> Skarpe kontraster?
> Himmel, ens farver?

Hvad med ét af hver slags?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så ingen nye billeder)

Fra : Frenjon

Dato : 23-03-04 14:46

Det er til at sende ind til canon - de har en prøv før du køber service på
deres hjemmeside - har allerede sendt 1 ind til alle 7 printere - nu vil jeg
så prøve med en anden slags billede på de 3 jeg bedst kunne lide...

Det bliver skrevet ud på noget canon fotopapir - kan ikke lige huske
navnet...

Men du har ret - nogle stykker til hver printer var nok bedst - jeg mangler
bare nogle billeder af god nok kvalitet..

-Frenjon

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-03-04 19:31

"Frenjon" <Ingen@spam.tak> skrev i en meddelelse
> [...]
bruge
> det til at afgøre hvilken fotoprinter jeg vil købe...

Hej Frenjon

Et natfoto, hvor der er store forskelle, mellem de mørke og lyse partier,
men stadig med gode synlige detaljer i de mørke områder. Det vil give dig
et godt indtryk over, om den pøser for meget sort farve på.

Et solskins billede, gerne med gule blomster, som vil afsløre tendens til at
lave hvide pletter.

Et portræt af en person, med ikke særligt velpudsede briller, for at se om
de fedtede steder på brillerne træder tydeligt frem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Frenjon

Dato : 23-03-04 23:13

Hej Benny

Hehe - det var da noget dejlig detaljerede forslag du har :)

Det skulle da nok være muligt at finde de to første du nævner i god nok
kvalitet på nettet.. Nogle forslag til hvor jeg skal søge evt?

-Frenjon

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-04 00:17

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-03-04 04:43

> [...]
>
> Det skulle da nok være muligt at finde de to første du nævner i god nok
> kvalitet på nettet.. Nogle forslag til hvor jeg skal søge evt?

Hej igen Frenjon

Uha, jeg er ikke så vant til at søge efter billeder, jeg har rigeligt med at
holde styr på mine egne ....
Men ud med søgeren, der må helt sikkert være noget i dit lokal område.
Ellers sender jeg dig bare en svamp

M.V.H.....Benny..