Hvor kan man købe en sækkepibe.
Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-03-04 00:18

Hej NG.

Jeg vil gerne begynde at spille sækkepibe men jeg kan ikke finde nogen
steder hvor de forhandler sådan et instrument. Er der nogen herinde der kan
fortælle hvor man kan købe en god sækkepibe? Det skal ikke være det bedste
men noget godt at starte på.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 00:21

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> fortælle hvor man kan købe en god sækkepibe? Det skal ikke være det bedste

Fortæl først hvor du bor...

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-03-04 00:31

> Fortæl først hvor du bor...

Jeg bor i sønderjylland, Tønder. Men det betyder ikke det helt store, jeg
kan godt køre lidt efter tingende.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 00:49

Simon Nielsen wrote:

> Jeg bor i sønderjylland, Tønder. Men det betyder ikke det helt store, jeg
> kan godt køre lidt efter tingende.

Undskyld, det var et forsøg på en dårlig "jeg vil kun hjælpe, hvis du
bor langt væk fra mig, for sækkepiber larmer"-joke.

Men hvis jeg skal være konstruktiv, kunne du prøve at kontakte et
eksisterende sækkepibeorkester og høre hvor de får deres instrumenter
fra. Det nærmeste på dig må være Fanø Pipes And Drums:
http://www.fpad.dk/for_dig.htm

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-03-04 01:03

> Undskyld, det var et forsøg på en dårlig "jeg vil kun hjælpe, hvis du
> bor langt væk fra mig, for sækkepiber larmer"-joke.

Forståeligt nok, måske en smiley ville hjælpe, desuden larmer sækkepiber kun
når man ikke kan finde du af at spille på dem

> [...]
> eksisterende sækkepibeorkester og høre hvor de får deres instrumenter
> fra. Det nærmeste på dig må være Fanø Pipes And Drums:

Jeg mener at Esbjerg nok er nærmere hvis jeg ikke skal ud og sejle, Gjesinge
Pibe Band ligger i Esbjerg.

Mvh
Simon

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 01:24

Simon Nielsen wrote:

> Jeg mener at Esbjerg nok er nærmere hvis jeg ikke skal ud og sejle, Gjesinge
> Pibe Band ligger i Esbjerg.

Okay, hvis du hører fra Esbjerg (eller Fanø), så husk at skrive svaret
her i gruppen. Der har før været ubesvarede spørgsmål magen til dit.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-03-04 02:30

"Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote in
message news:405F8383.FE7DF3A9@daimi.au.dk...

Gjesinge

> Okay, hvis du hører fra Esbjerg (eller Fanø), så husk at skrive svaret
> her i gruppen. Der har før været ubesvarede spørgsmål magen til dit.

Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen.

Mvh
Simon

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 23-03-04 07:13

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Strandgaard Jørgensen" <karstenLOVELYSPAM@daimi.au.dk> wrote in
> message news:405F8383.FE7DF3A9@daimi.au.dk...

> Gjesinge

> Det vil jeg gøre. Tak for hjælpen.

Du kan også bare kigge over i Frigrunden 2.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Jan

Dato : 23-03-04 01:04

He he, cool joke Karsten, det skal du ha'
Jan

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 23-03-04 02:39

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> wrote in message
> [...]
kan
> fortælle hvor man kan købe en god sækkepibe? Det skal ikke være det bedste

Hej Simon.

Som Karsten skriver, vil det være en rigtig god ide at kontakte Fanø Pipes
and Drums, der vil sikkert også være en der kan være dig behjælpelig med
undervisningen.
Måske kan du købe eller låne en øvelsesfløjte hos dem, eller få en
slægtning/kammerat der skal til England, til at tage en øvelsesfløjte med
hjem til dig.

I første omgang vil jeg anbefale at du (- hvis du virkelig er interesseret i
at lære at spille på sækkepibe) anskaffer dig en øvelsesfløjte/practice
chanter.

En sækkepibe er dyr, så det ville være mange penge at skulle af med, ifald
du af en eller anden grund ikke længere ønsker at spille sækkepibe på et
eller andet tidspunkt.

Se evt. lidt priser på sækkepiber her:
<http://www.kilberry.com/rangehighland.html?id=J6exMxwh>

Practice chanters og lærebøger i sæt kan ses her:
<http://www.kilberry.com/rangelearnkits.html>

Måske kan du finde noget brugt her:
http://makeashorterlink.com/?W53A21FC7

Ellers prøv http://www.google.dk og søg på 'Highland pipes'.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Adonai

Dato : 23-03-04 19:54

Simon Nielsen wrote:
> [...]
> fortælle hvor man kan købe en god sækkepibe? Det skal ikke være det bedste

prøv:
http://www.deger.de/

- elektroniske sækkepiber

mvh