[Quiz] gæt en sang (og film)
Fra : Peter G

Dato : 22-03-04 22:19

Fordi jeg kan og har lyst til det, smider jeg en perfidt og totalt
irrelevant quizspørgsmål i nakken på jer.

Jeg sidder og hører en sang og I skal nu gætte hvilken, ud fra den rodede
gang trivia I får serveret.

Den er taget fra en film og et meget smukt lydspor som udgør en stor del af
filmens stemning og plot.
I denne film medvirker bl.a. en britisk skuespiller[1] (OBE?) som senest
har kunnet ses som en Elhvidtal-ting i en nyere film.
Denne senere rolle var nærmest en gentagelse, af denne rolle jeg tænker på.
Her render han nemlig også rundt i noget der ligner en kjole og paryk en
del af tiden.

Måske prøvede han at slippe ud af en form for typecasting grundet sine
tidligere bloddryppende roller, ved at medvirke i denne film. Han
medvirkede nemlig gratis. De fik ham endda til at synge og danse[2].

I denne film er musikken inspireret af omgivelserne og stedet det foregår.
Lidt under halvdelen af lydsporet består af baggrundslyde fra filmen.

Den er ikke for kristne sjæle, hvilket hovedpersonen hurtigt finder ud af.
Han klarer sig dog helt fint med at være forarget og forvirret indtil en
nuttet svensker[3] begynder at synge omtalte sang, hvorefter han både er
forarget, forvirret og forpint.
Nuttet er måske så meget sagt. Sexet og forførende er nok bedre ord. Det er
heller ikke helt fair hun synger sangen iført sit Evakostume. Det
distraherer både hovedpersonen og den mandlige seer.
Hubba hubba.
Hvor var jeg?

Sangen fra filmen er senest blevet kopieret af et par fredsfugle. Deres
version lyder af helvedes til, men melodien er stadig god og teksten stadig
noget griseri. Metaforisk set og helt i filmens ånd. Man kan altså ikke
mælke tyre, hvor hvert strøg give en spandful.

Nogen, der kan gætte den?

[1]
Han var tæt ven med en anden skuespiller som nok mest er mest kendt blandt
yngre generationer for en rolle hvor han rendte rundt i tøfler under
indspilningerne. Dem ser man dog af gode grunde ikke i den film. De passer
nemlig ikke ind i rollen.
Vores første skuespiller har ironisk nok også en rolle i den samme serie af
film, to episoder før sin ven.

[2]
Hvilket minder mig om at han har været med på coveret af et rockalbum. Der
er usynlige bonuspoint hvis I kan gætte dette album.

[3]
Vores svenske "sangfugl" var dengang gift med en rockmusiker, der er kendt
for sin hæse stemme og vilde hår samt bl.a en sang om at han er på vej ud
at sejle.

--
Regards, Peter
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.

Fra : Mads TJ

Dato : 23-03-04 11:27

Den britiske skuespiller er Christopher Lee, som jo var Saruman i LOTR.
Filmen er The Wicker Man fra 1973
Den svenske "sangfugl" er Britt Ekland

Og sangen er: Willow's Song

Heigh ho! Who is there?
No one but me, my dear.
Please come say, How do?
The things I'll give to you.
By stroke as gentle as a feather
I'll catch a rainbow from the sky
And tie the ends together.

Heigh ho! I am here
Am I not young and fair?
Please come say, How do?
The things I'll show to you.
Whould you have a wond'rous sight
The midday sun at midnight?
Fair maid, white and red,
Comb you smooth and stroke your head
How a maid can milk a bull!
And every stroke a bucketful.

Og svaret på bonusspørgsmålet er:
Chistopher Lee optrådte på coveret af The Wings' album: Band on the Run

MVH
Mads TJ

Fra : Morten Steen

Dato : 23-03-04 17:21

Og svaret på bonusspørgsmålet er:
> Chistopher Lee optrådte på coveret af The Wings' album: Band on the Run

Damn, havde ikke set dit svar da jeg selv postede. Nice work, Mads. :) Jeg
var da helt galt på den!

Morten

Fra : Peter G

Dato : 23-03-04 18:56

Mads TJ skrev:

> [...]
>
> Og sangen er: Willow's Song
>
> Og svaret på bonusspørgsmålet er:
> Chistopher Lee optrådte på coveret af The Wings' album: Band on the Run

Right on!
Den var åbenbart for nem. Det er heller ikke lige sådan når skuespilleren
har haft revivals i verdensomspændende film.

Både lydspor, sang og film kan forresten anbefales hvis man er til engelske
thrillere, god musik, Christopher Lee og/eller Britt's bryster.

Fra : Mads TJ

Dato : 23-03-04 20:06

> Den var åbenbart for nem.

njaa.. jeg synes nu, den var svær nok, men en god portion stædighed og lidt
held med google ledte mig på vej..

ser frem til en ny udfordring...

MVH
Mads TJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-03-04 21:58

Peter G wrote:

> Right on!
> Den var åbenbart for nem.

Trods den indlagte fejl:
[...]

Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter G

Dato : 23-03-04 22:04

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> kendt
> for sin hæse stemme og vilde hår samt bl.a en sang om at han er på vej

Har jeg været for skråsikker? var hun ikke gift med Rod Stewart på det
tidspunkt?

Satans!

"Æhh, det var for at se om I var vågne"?

--
Regards, Peter
Topposters/bottomquoters will be killfiled in silence.
Stopped (end of playlist)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-03-04 22:58

Peter G wrote:

> Kim Ludvigsen skrev:
>
> Har jeg været for skråsikker? var hun ikke gift med Rod Stewart på det
> tidspunkt?

Næh, de var bare kærester.

> "Æhh, det var for at se om I var vågne"?

Det var selvfølgelig udelukkende på grund af fejlen, at jeg gik i stå
med de rette svar.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Steen