Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Køb af TFT Skærm råd søges
Fra : Steen Jensen

Dato : 22-03-04 22:22

Hej her i gruppen

Jeg står for at skulle skifte min skærm ud med en 19" tft men hvilken ville
være bedste køb i pris klassen 6000 kr? Det skal lige siges at jeg gerne vil
kunne spille lidt også.

Jeg har tænkt lidt på disse skærme men andre forslag er meget velkommen. En
vigtig ting man vel også skal tænke på ved køb af TFT skærm er grænsen for
producentens grænse for hvor mange pixelfejl der aceptabel. Jeg kender dog
ikke grænsen for neden stående skærme.

Sony DELUXEPRO SDM-HX93/S (Sølv)
Sony DELUXEPRO SDM-X93/B (Sort)
LG Flatron L1910P (Mørkegrå / Sølv)
ViewSonic VG910b (Sort)
ViewSonic VP191s

Mvh Steen Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-03-04 23:56

"Steen Jensen" <steen-jensen@nospam.dk> skrev:

>Hej her i gruppen

Hej

>Jeg står for at skulle skifte min skærm ud med en 19" tft men hvilken ville
>være bedste køb i pris klassen 6000 kr?

<http://www.prad.de/guide/ausstattung_auswahl.html>.

<http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339>.

Jeg har lige selv brugt dem som vejledning til at købe en Iiyama
Prolite 481S, den kostede 5.000 hos shg.dk. Jeg har kun haft den i 10
dage, men er foreløbig særdeles tilfreds.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Jensen

Dato : 23-03-04 20:40

Tak for svaret. jeg vil lige kigge nærmere de sider. Bruger du din skærm til
spil og er du tilfreds?

Mvh Steen Jensen

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-03-04 21:05

"Steen Jensen" <steen-jensen@nospam.dk> skrev:

>Bruger du din skærm til spil og er du tilfreds?

Nej, men jeg har set et par video-sekvenser på den og er meget
tilfreds. Som du kan se af især

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=339

virker responstiden på et IPS-panel bedre end talværdien lader
formode. Men det er ikke der jeg har lagt hovedvægten, derimod på
pålidelig farvegengivelse.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Steen Jensen

Dato : 25-03-04 23:16

Tak for hjælpen. Nu har jeg så bestemt mig for at købe en 20" Viewsonic
Vp201s med S-IPS panel og en respons tid på 16 ms. Jeg håber og tror på det
er et godt køb til pengene.

Fra : Peter Loumann

Dato : 26-03-04 12:59

"Steen Jensen" <steen-jensen@nospam.dk> skrev:

>Tak for hjælpen.

Derfor ikke. Men hvis du vil gøre gengæld, kan du læse

>Nu har jeg så bestemt mig for at købe en 20" Viewsonic
>Vp201s med S-IPS panel og en respons tid på 16 ms. Jeg håber og tror på det
>er et godt køb til pengene.

Det lyder lækket. Tillykke med købet. Jeg troede egentlig at
ips-paneler altid havde en responstid på 25 ms?

http://pedalo.dk/thailand/