Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
sortering i thumbsplus ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 22-03-04 21:00

Hejsa,

Jeg er så igang med at ordne alle billederne i Thumbsplus. Og det går jo
meget godt. Men men men ... jeg kan få maskineriet til at sortere billederne
efter alle mulige ting og sager - men jeg kan sgu ikke få listet mapperne i
den rækkefølge, jeg vil. Jeg har en mappe, der hedder 2003 og i den mappen
en stribe mapper med navnene; juli, august, september, oktober osv. Den vil
jeg gerne have listet i "rækkefølge". Kan man det?

ras

Fra : Bo

Dato : 23-03-04 00:10

Hej Rasmus

Du kan skrive "01" foran Januar

02 Feb.2004
03 Mar.2004
Osv. osv.

Det er også meget godt at skrive årstallet efter (hvis noget går ravende
galt

Bo

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-03-04 00:10

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev:

>Hejsa,

Hej

>Jeg er så igang med at ordne alle billederne i Thumbsplus.

God idé, dejligt program!

> [...]
>en stribe mapper med navnene; juli, august, september, oktober osv. Den vil
>jeg gerne have listet i "rækkefølge". Kan man det?

Jeg løser det ved i stedet at kalde dem 07, 08, 09 ... Du kunne også
bruge 07_juli ... Det andet er vist noget, selve windåzen ikke giver
mulighed for.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : rasmus carlsen

Dato : 23-03-04 10:31

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> God idé, dejligt program!

- ja det virker sgu ret fint. Har I fundet ud af om man kan få den til at
tage backup (til cd) af hele strukturen? Jeg har flyttet dem til en anden
maskine, men så skriver den et eller andet vrøvl om at databasen ikke kan
flyttes med og bla bla bla ... Kan det også anbefales til at lave
små-redigeringer i billederne med? Røde øjne og e´n smule beskæring og den
slags? Man bør vel også have en kopi af alle sinde mapper, så man altid har
originalen selvom man roder rundt og laver mærkelige ting ...

> Jeg løser det ved i stedet at kalde dem 07, 08, 09 ... Du kunne også
> bruge 07_juli ... Det andet er vist noget, selve windåzen ikke giver
> mulighed for.

- ja det jo jo nok windåse ... men det er sgu da lidt tåbeligt, at man ikke
kan ordne efter måneder. I alle mulige andre won-prog. (excel f.eks.) ornder
den jo selv efter måneder (eller dage). Men jeg finder vel på en løsning ...

ras