kabel ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 22-03-04 17:35

Hvor kan jeg købe fladt netværkskabel ??? Er træt af de parsnoede, for det
er sgu for bøvlet at få dem til at ligge som de skal inde i stikket... Har
hørt at man kan få flade kabler, som er lige til at gå til ???

Anyone ???

---
MBJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 22-03-04 17:46

"Morten Bo Jensen" <giant*GRIS*@post.cybercity.dk> wrote:

>Hvor kan jeg købe fladt netværkskabel ??? Er træt af de parsnoede, for det
>er sgu for bøvlet at få dem til at ligge som de skal inde i stikket... Har
>hørt at man kan få flade kabler, som er lige til at gå til ???

Parsnoede vil de nok altid være - men du kan få flade kabler. Tag en snak med din lokale installatør.

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-04 17:50

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message
> Parsnoede vil de nok altid være - men du kan få flade kabler. Tag en snak
med din lokale installatør.

Jeg har ikke set flade parsnorede kabler... for hvad er ide´en med at de er
flade, hvis de er parsnoret... De flade patchkabler er jo lavet til at det
nemt lige at lave et telefonkabel.

Fra : Dennis Olesen

Dato : 22-03-04 17:51

Du er godt klar over at der er en grund til at man parsnoet kabel.

Grunden til det er at man bruger blanceret signaler og idet kablet er meget
bedre over for indstråling, men nu ved jeg jo ikke hvor lange dinne kabler
er.

Jeg vil bare sige det.

MVH
Dennis Olesen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-04 17:53

"Morten Bo Jensen" <giant*GRIS*@post.cybercity.dk> wrote in message
> Hvor kan jeg købe fladt netværkskabel ??? Er træt af de parsnoede, for det
> er sgu for bøvlet at få dem til at ligge som de skal inde i stikket... Har
> hørt at man kan få flade kabler, som er lige til at gå til ???

Det kan du godt glemme alt om. med mindre du vil have et dårligt eller et
ikke virkende netværk.

Det er sku ikke så svært, med lidt øvelse at samle et sådan stik. Det eneste
der kan ske at man bliver lidt øm i fingrene hvis man har pikhud på dem

Der er jo en ide ved at de er parsnoret, det er jo ikke kun for sjov skyld.

Hvis du ikke gider sno dem ud og rette til osv.. Så kan du jo prøve med
netværksudtag istedet, og så købe dine patchkabler i byen.

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 24-03-04 20:47

Jeg synes faktisk at det er relativt svært at få de 8 ledere på plads, og nu
har jeg et par gange samlet et kabel, der virker bedst, eller rettere sagt:
det virker kun når kablet er sat lidt i spænd... Skide iriterende

Hvis jeg vælger stikudtag til væggen som løsning, skal jeg så bøvle med
tilsvarende problemmer, når disse skal koples på et kabel ??? I så fald er
jeg jo lige vidt :-\

Mine kabler er ikke særlig lange, men de skal igennem et lille tyndt hul i
loftet, så jeg er nødt til at samle dem selv, hvilket jeg da også har haft
succes med før, men de sidste par gange jeg har skulle gøre det, har jeg
været ude af træning, så derfor blev det til en gang hønselort, for nu at
sige det mildt... Skide iriterende !!

---
MBJ

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-04 21:08

> [...]

>tilsvarende problemmer, når disse skal koples på et kabel ??? I så fald er

Udtag er noget nemmere at håndtere end de små billige RJ45 stik - De kan i reglen monteres uden specialtænger.

<mlr>