Asus A7M266 og max CPU
Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 22-03-04 17:18

Hej i gruppen,

Jeg har et Asus A7M266 bundkort med en 1,33GHz Thunderbird AMD processor.
På følgende side
<http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=A7M266&langs=01>
står der, at den kan klare cpu på "550MHz ~ 1GHz+"
Hvad betyder det helt præcist med "+", er der ikke noget limit?
Er der nogen, der kan fortælle, hvad bundkortet højst kan klare?

Hilsen Henrik

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 19:07

In news:c3n3i9$2ah3eb$1@ID-194346.news.uni-berlin.de,
Henrik Sass Krag typed:

> [...]
> står der, at den kan klare cpu på "550MHz ~ 1GHz+"
> Hvad betyder det helt præcist med "+", er der ikke noget limit?

Da boardet udkom understøttede det 550 MHz til 1 GHz processorer.
+ betyder at kraftigere processorer er understøttet efterhånden som de
udkommer og BIOS bliver opdateret.

> Er der nogen, der kan fortælle, hvad bundkortet højst kan klare?

Du kan finde bundkortet her:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
og så kan du se hvilke processorer der er understøttet og hvilken BIOS
version du skal bruge.

Vær opmærksom på PCB revisionen som er opgivet og hvilken PCB version
dit board er.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Henrik Sass Krag

Dato : 23-03-04 14:00

Mange tak for svaret...
- Henrik -

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-04-04 17:48

"Henrik Sass Krag" <rickcool22@hotmail.com> wrote in

> Hvad betyder det helt præcist med "+", er der ikke noget limit?
> Er der nogen, der kan fortælle, hvad bundkortet højst kan klare?

Med nyeste bios kan den køre med en XP1700+. Jeg har et sådan board og der
sidder en XP1800+ deri, men den genkendes så kun som en XP1700+ - men det
gider jeg ikke gøre mere ved, den er nemlig klippestabil og hastighed er
ikke det vigtigste for mig med lige netop den maskine.

Flemming