PC fryser
Fra : Lene

Dato : 22-03-04 16:15

Hej gruppe
Jeg har lige installeret win 2000 pro på en ny maskine med et GA-8SGXL
bundkort.
Jeg har også installeret to netværkskort Realtek RTL8029. De to netværkskort
kar siddet i en anden maskine og virkede hér perfekt.
Den nye maskine er "hovedcomputer" med en anden koblet til via netværket som
client.
De to maskiner kan sagtens "snakke" sammen, men lige så snart
client-maskinen går på internettet fryser den nye.
Det samme sker hvis jeg skal overføre filer fra den ene til den anden
maskine og det tager omkring en times tid.

Er der nogen der kan hjælpe ????

Mvh Lene

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 19:09

In news:405f0345$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Lene typed:

> [...]
> De to maskiner kan sagtens "snakke" sammen, men lige så snart
> client-maskinen går på internettet fryser den nye.

Har du undersøgt om de to PCI slots deler IRQ?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lene

Dato : 23-03-04 11:09

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Øhhh hvor kan jeg se det ?
Selve kortene har ihvertfald hver sin

Mvh Lene

Fra : Leony

Dato : 23-03-04 17:35

In news:40600d36$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Lene typed:

> Øhhh hvor kan jeg se det ?

Det burde stå i manualen.

> Selve kortene har ihvertfald hver sin

Så burde det ikke være problemet.

Hvis du vil teste det, så prøv at sætte det en kort i andre PCI-slots og
se om opførslen ændrer sig.

Fra : Fru Sørensen

Dato : 03-04-04 07:36

Snip.....

> [...]
> mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
> http://home.tiscali.dk/~vinci/
> Mit Chieftec røntgen mod + "The MetallicAse".

Der er ingen forskel og nu gør den det også helt umotiveret.
Jeg har tænkt på om det er en for lille strømforsyning. Den er på 300W.
Jeg har ihverfalt tænkt mig at prøve at skifte den ud med en 400W.

Mvh Lene

Fra : Leony

Dato : 03-04-04 15:16

In news:406e5bc8$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Fru Sørensen typed:

> Der er ingen forskel og nu gør den det også helt umotiveret.

Har dine netkort samme undernetmaske (subnetmask)?
Hvis de har, så prøv at skifte den. Jeg ved ikke hvordan man gør, en
søgning afslører denne adresse, men jeg kan ikke gennemskue den:
http://www.dataphone.se/~aranea/tcp/subnet.htm

Måske du kunne prøve i netværksgruppen, jeg vil tro dit spørgsmål også
kan høre til der.

> Jeg har tænkt på om det er en for lille strømforsyning. Den er på
> 300W. Jeg har ihverfalt tænkt mig at prøve at skifte den ud med en
> 400W.

Jeg tror ikke det er problemet, men det skader ikke at prøve.