Accespoint = Problemer ?
Fra : Jørn

Dato : 22-03-04 15:59

Hej !

Kan et accespoint være skyld i, at man ikke kan spille via internettet. I
dette tilfælde CM03/04 hvor man jo kobler op til en andens computer og altså
ikke bruger en eller anden server.

mvh
Jørn

Fra : Jørn

Dato : 22-03-04 20:17

Hej igen !

Når jeg går ind på http://www.dslreports.com/ip får jeg angivet hvad der
skulle være min ip, men når jeg laver en ipconfig fra command prompt får jeg
en anden ip og den ip siger spillet også jeg har. Nogen der ved om dette kan
være problemet og hvad der kan gøres.

Jørn

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 22-03-04 20:31

> [...]
jeg
> en anden ip og den ip siger spillet også jeg har. Nogen der ved om dette

Der er en router der laver NAT mellem dig og internettet.

Routeren skal sættes til at forwarde de relevante porte til din PC.

HTH
/Brian

Fra : Jørn

Dato : 22-03-04 20:36

Jeg har et D link 700 AP altså trådløst netværk. Hvis jeg forstår dig er
accespoint det samme som en router og jeg skal ind i opsætningen på AP og
forwarde portene ?

Jørn

Fra : Mads Bahrt

Dato : 22-03-04 21:36

Jørn wrote:

> Jeg har et D link 700 AP altså trådløst netværk. Hvis jeg forstår dig er
> accespoint det samme som en router og jeg skal ind i opsætningen på AP og
> forwarde portene ?

Nej - et access point er ikke det samme som en router. Et eller andet
sted mellem dit access point og dsl-reports.com sidder der en router der
laver NAT (Network Address Translation). Dette betyder at den omsætter
en enkelt adresse ude på internettet til en række adresser inde på et
lokalnet.
Hvad har du forbundet "bagsiden" (den ikke trådløse del af dit access
point) til?
Du burde kunne verificere at det ikke er access pointet der er
problemet, ved at forbinde uden om det, altså sætte et netværkskabel
direkte i din computer.

MVH
Mads Bahrt

Fra : Jørn

Dato : 22-03-04 23:22

Hej der !

Har prøvet den med direkte kabeltilslutning, uden held desværre

Fra : Mads Bahrt

Dato : 23-03-04 00:07

Jørn wrote:

> Hej der !
>
> Har prøvet den med direkte kabeltilslutning, uden held desværre

Prøv at tegne et diagram over dit netværk og beskrive noget mere.

Eks.

ADSL---Router---Switch---Accesspoint -trådløst- Bærbar

Server

Fortæl f.eks også hvem din udbyder er.

MVH
Mads

Fra : Jørn

Dato : 23-03-04 07:43

Hejsa !

Min udbyder er cirque.
WWW - accespoint - trådløst - bærbar sådan vil jeg nok beskrive netværket.
Jeg tror problemet må være at AP giver min maskine en ip som ikke er
identisk med den reelle ip. Jeg har brugt en del tid på at rode i
opsætningen på mit AP uden held. Fik den bare til at "fryse" et par gange.

Fra : Jørn

Dato : 23-03-04 07:55

..... Er det iøvrigt muligt at "tvinge" AP til at vidresende/tildele min
maskine samme ip som er synlig på nettet, altså den reelle ip ?
Prøvede at sætte AP til at køre med dynamisk ip da jeg troede den så ville
hente ip fra en dhcp, men puha måtte resette AP for igen at kunne komme på
nettet.

Fra : Jørn

Dato : 23-03-04 08:53

Kan dette hjælpe noget. Det er hvad jeg får når jeg vælger detaljer om min
forbindelse.

IP adresse : 10.205.48.76
Undernet : 255.255.254.0
Standard gateway : 10.205.48.1
DHCP-server : 129.142.34.20
dns servere : 129.142.7.100 & 195.82.195.100

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-03-04 09:05

"Jørn" <jorn.hendriksen_no_spam@a.cirque.tv> skrev i en meddelelse
> [...]
> Standard gateway : 10.205.48.1
> DHCP-server : 129.142.34.20
> dns servere : 129.142.7.100 & 195.82.195.100

Den router du bruger til at komme videre på nettet med har ip-nr.
10.205.48.1, den har du sandsynligvis ikke selv mulighed for at ændre
konfig. i.
Din udbyder har valgt at lave et net af private ip-adresser som brugerne får
internt, udad til optræder du med 129.142.34.131 som tilhører Cirque
Bredbaand A/S.
Hvis ikke du kan få Cirque til at ændre deres konfiguration, må du enten
leve med de begrænsninger der er i deres Bredbåndsløsning, eller skifte
udbyder.

/Brian

Fra : Jørn

Dato : 23-03-04 09:36

Ville bestilling af en fast ip afhjælpe dette, eller ville jeg stadig få
tildelt en under ip (eller hvad det hedder) som er forskellig fra den
faktiske udaftil ?

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-03-04 09:59

> Ville bestilling af en fast ip afhjælpe dette, eller ville jeg stadig få
> tildelt en under ip (eller hvad det hedder) som er forskellig fra den
> faktiske udaftil ?

Måske, jeg kender ikke Cirque's produkter, tag en snak med dem om de
muligheder du har.

Ifølge http://www.cirque.dk/privat/ kan spørgsmål rettes til info@cirque.tv

HTH
/Brian