MS Windows
briani 27239
Betingede handlinger i Shell-script (bat-f~
Fra : Per Munster

Dato : 22-03-04 15:31

Jeg skal have et antal pc'er meldt til en proxy-server, men kun dem der ikke
er bærbare, for de bærbare skal også virke hjemme hos folk og ude i marken i
øvrigt.

Jeg vil gerne have mit logonscript til én gang at spørge brugerne om de har
det ene eller det andet, men jeg husker ikke længere hvorledes vi gjorde der
midt i firserne.

Jeg mener det er noget som det her:

Echo off
if exist c:\proxy-ja.txt goto slut
if exist c:\proxy-nej.txt goto slut
echo B E M Æ R K
echo Er din computer en bærbar computer - svaret er vigtigt (tast j eller n)
pause
if $1 = j goto proxy
if $1 = n goto noproxy
:proxy
regedit /S \\2k1\netlogon\squid.reg
copy \\2k1\netlogon\proxy-ja.txt c:\
goto slut

:noproxy
copy \\2k1\netlogon\proxy-nej.txt c:\
:slut

Er der nogen der kan se hvad der er galt i dette setup. Jeg har haft både j
og n sat op som hhv. "j" og "n", uden at det iøvrigt har virket. Og jeg
mener også at huske at en indtastning ligger i en $1 parameter. Men gør den
nu det?

MVH

Per

Fra : Bertel K. Brander

Dato : 22-03-04 21:55

Per Munster wrote:
> [...]
> det ene eller det andet, men jeg husker ikke længere hvorledes vi gjorde der

Hvis det er Win2000 eller XP kan du bruge:

set /P Svar="Er din computer en bærbar computer j/n"
if [%Svar%]==[j] (
echo Det er en bærbar
) else (
echo Det er ikke en bærbar
)

På 9x og me (og vist også NT) kan du bruge choice, jeg kan ikke
huske hvordan man bruger den, prøv at skrive "help choice" i en
kommando-prompt.

/b