W2K station og 2003 server
Fra : BJ Denmark

Dato : 22-03-04 13:27

Jeg har spurgt før, men druknede muligvis i mængden, da jeg spurgte på en
fredag. Jeg vover pelsen, og spørger igen:

Jeg oplever noget spøjst på et par W2K maskiner.

De har adgang til serveren og (de fleste) netværksapplikationerne kører
som de skal.

Men hvis jeg dobbeltklikker på "denne computer" er der et rødt krydt over
netværksdrevet. Dobbeltklikker jeg på netvæksdrevet får jeg adgang til det
(online - for jeg kan se ændringer på serveren foretaget af andre maskiner)
men i adresselinien har ikonet for serverdrevet stadig det røde kryds over.

Går jeg tilbage til oversigten over tilsluttede drev har serverdrevet også
det røde kryds.

Er der nogen der kan fortæller mig
* hvorfor?
* Hvilken betydning har det for PC'ens evne til at arbejde med drevet?
* Hvordan forhindrer jeg det?

--
BJ Denmark

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot" får
nogen til at indse at de ikke har ret.

Fra : Jensn

Dato : 22-03-04 13:50

"BJ Denmark" <news@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kan fortæller mig
> * hvorfor?
> * Hvilken betydning har det for PC'ens evne til at arbejde med drevet?

Hej

Jeg ved det heller ikke, men jeg oplever samme "problem" på W2K maskiner
på et W2K domæne - er også 99% sikker på at jeg har set det på en XP-maskine
på samme W2K netværk

Jensn

Fra : BJ Denmark

Dato : 22-03-04 16:21

Jensn wrote:
> [...]
> maskiner
> på et W2K domæne - er også 99% sikker på at jeg har set det på en

Ja og imellem tiden er der stødt et problem til, der _kan_ være relateret:
Arbejdsstationen har fuld adgang og tilladelse til at arbejde med serveren.
På arbejdsstationen er monteret en båndstation, der tager backup af data på
serveren. Men når det automatiske script kører, kommer der en fejl om, at
der ikke er adgang til serveren - "der er ikke logget på". Uanset hvordan
jeg vender og drejer det får jeg ikke adgang - medmindre jeg _samtidig_ har
åbnet et netværksdrev via denne computer!?! - Så spiller det. Jeg kunne
godt mistænke en sammenhæng.

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-03-04 18:33

> [...]
>
> Er der nogen der kan fortæller mig
> * hvorfor?
> * Hvilken betydning har det for PC'ens evne til at arbejde med drevet?

de 3 svar kan du læse om hos microsoft på denne side
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q297684

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 22-03-04 18:39

> de 3 svar kan du læse om hos microsoft på denne side
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q297684

glemt lige at jeg har sat værdien til 13 timer fordi det passer med at det
er
længer tid end folk er på arb. hver dag

Thomas Bøjstrup Johansen

Fra : BJ Denmark

Dato : 23-03-04 10:27

Thomas Bøjstrup Johansen wrote:

> [...]

Ja, den beskriver ret godt symptomerne som jeg oplever det. Jeg prøver at
siger tak for input!