MS Windows
briani 27239
Tvunget til at oprette en lokal bruger und~
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 11:49

Hejsa.

Hvis jeg installerer Windows Xp på en maskine, uden at melde den i det et
domæne, bliver jeg til slut under installationen tvunger til at oprette en
lokal bruger. Er det ikke nogen måde jeg kan undgå dette på, hvis bare jeg
ønsker at logge på maskinen med den lokale administartor?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 22-03-04 13:40

Rune Nicolajsen skrev i en meddelelse:
> [...]
> at oprette en lokal bruger. Er det ikke nogen måde jeg kan undgå
> dette på, hvis bare jeg ønsker at logge på maskinen med den lokale

Det jeg plejer at gøre er at jeg opretter denne bruger. Logger af med det
samme. Logger ind som administrator og sletter den 1. konto. Hvor efter jeg
omdøber administrator kontoen til det jeg nu ønsker.

--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express's måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix: url:http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-03-04 15:15

Torben Greve Otzen mumbled his insignificant opinion in:
38B7c.126433$jf4.6873922@news000.worldonline.dk

> Det jeg plejer at gøre er at jeg opretter denne bruger. Logger af med
> det samme. Logger ind som administrator og sletter den 1. konto. Hvor
> efter jeg omdøber administrator kontoen til det jeg nu ønsker.

Er det ikke at spøge lidt med helbreddet ?

Ikke for at spille kong dario, men det lyder lidt for mig som om du har
misfortsået konceptet med en administrator konto lidt. Hvad nu hvis der går
kage i den, så har du pludselig ikke længere den admin konto at vende
tilbage til...Blot en af mange gode grunde til ikke at bruge administrator
kontoen til daglig brug.

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 22-03-04 17:09

Sune Storgaard skrev i en meddelelse:
[snip]
> [...]
> konto at vende tilbage til...Blot en af mange gode grunde til ikke at
> bruge administrator kontoen til daglig brug.

Jae, det har du jo så ganske ret i. Men nu er jeg så også en af dem der slår
system-gendannelse fra, da jeg ikke rigtigt har noget vigtigt på min
computer.

Fra : Eg

Dato : 22-03-04 17:44

On Mon, 22 Mar 2004 15:14:43 +0100, Sune Storgaard wrote:

> [...]
> går kage i den, så har du pludselig ikke længere den admin konto at
> vende tilbage til...Blot en af mange gode grunde til ikke at bruge

Bare en bette kommentar til det problem:

Jeg er frivillig computersupporter på mit kollegie, og det er næsten
ingen af de mennesker jeg hjælper, som bruger andet en deres
administratorkonto. Det er også mere reglen end undtagelsen at computeren
automatisk logger en adminbruger på når windows starter.
Nu har jeg aldrig læst en windows XP manual, men det er ikke min
opfattelse at Microsoft gør specielt meget ud af oplyse deres brugere om
fordelen ved et flerbrugersystem, og især faren ved at udelukkende at
bruge en administratorkonto (Hvilket jo i andre,ældre flerbrugersystemer
ville blive opfattet som totalt absurd).
Jeg har også det indtryk at mange "garvede" brugere synes at det er for
pattebørn at bruge en ikke-administratorbruger, og at de sagtens kan
holde computeren fri for virus, spyware m.m. Men det er en farlig
indstilling at have, eftersom man i Windows som udgangspunkt ikke
kan se eller har indflydelse på hvad der sker bag brugerfladen.
Der er også mange der af ren dovenskab kun bruger en administratorkonto,
fordi de synes det er bøvlet at skulle skifte til en administratorkonto
hver gang et program skal installeres eller fjernes. Det er rigtigt at det
er noget mere tidskrævende, men det er peanuts i forhold til den tid man
kan bruge på at fjerne spyware, hvis nøgler har lagt sig i
HKEY_LOCAL_MACHINE i registreringsdatabasen (Hvor de vil påvirke alle
computerens nuværende og fremtidige brugere).

Der er selvfølgelig folks eget valg om de vil gøre det ene eller det
andet, men vælger man bevidst at leve livet farligt, er man selv ude om
de konsekvenser det kan have.

/Eg

Fra : Pico

Dato : 24-03-04 01:04

Eg wrote:
> On Mon, 22 Mar 2004 15:14:43 +0100, Sune Storgaard wrote:

KLIP
> peanuts i forhold til den tid man kan bruge på at fjerne spyware,
> hvis nøgler har lagt sig i HKEY_LOCAL_MACHINE i
> registreringsdatabasen (Hvor de vil påvirke alle computerens
> nuværende og fremtidige brugere).

Der er jo også den mulighed at have et image liggende som bare
installeres.
Pico