Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S: Scanner til negativer
Fra : Billy Bob

Dato : 22-03-04 08:53

Hej
Er der nogen der ved hvor man kan købe en scanner til alm negativer til
fornuftige penge.
Hilsen
Jan

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-03-04 08:59

www.technikdirekt.de Minolta Dimage IV scanner op til 3200 DPI og koster 365
euro.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Poul Petersen

Dato : 22-03-04 10:41

"Billy Bob" <friis13@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogen der ved hvor man kan købe en scanner til alm negativer til
> fornuftige penge.
> Hilsen
> Jan

Hvad definerer du som alm. negativer ?
Poul.

Fra : Billy Bob

Dato : 22-03-04 10:44

ja det jeg mente var såment bare fra et alm film kamera. Scanneren behøves
ikke at kunne tage dias osv. Har mange gamle billeder/negativer som jeg
gerne vil have over på min pc

Hilsen
Jan

Fra : Poul Petersen

Dato : 22-03-04 11:23

> [...]
> ikke at kunne tage dias osv. Har mange gamle billeder/negativer som jeg

Måske en idé ?
http://home19.inet.tele.dk/poulm
Hilsen Poul.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-04 14:16

Poul Petersen wrote:
:: http://home19.inet.tele.dk/poulm
:: Hilsen Poul.

Du efterlyser oplysninger om et billede på din hjemmeside.

Det ser ud som om det pågældende billede skulle være taget ved Niagara Falls
(den amerikanske side), men det ligner en fotostat (baggrund).

M.v.h.

Fra : Poul Petersen

Dato : 22-03-04 15:13

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Falls
> (den amerikanske side), men det ligner en fotostat (baggrund).

Ja, selv amerikanere kan ikke fortælle mig om det er " ægte " eller en
kulisse.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-04 15:24

Poul Petersen wrote:
::: Du efterlyser oplysninger om et billede på din hjemmeside.
:::
::: Det ser ud som om det pågældende billede skulle være taget ved
::: Niagara Falls (den amerikanske side), men det ligner en fotostat
::: (baggrund).
::
:: Ja, selv amerikanere kan ikke fortælle mig om det er " ægte " eller
:: en kulisse.

Jeg har været ved Niagara og er 99% overbevist om at det er en kulisse.

M.v.h.

Fra : John Lund

Dato : 23-03-04 03:51

Hej Poul...En imponerende hjemmeside du har. Tak for tipset med negativer
som skal scanned....Med hensyn til din efterlysning af billedet af
vandfaldet...
Det er nok en fotostat, men det er helt 100% taget fra den Canadiske
side.....Det er The Horseshoe Fall tilvenstre, de mørke er spidsen af øen i
midten af faldene, nemlig Goat Island...faldet tilvenstre hedder hvis jeg
husker rigtigt the Buffalo fall...Jeg har selv været der et utal af gange,
Canadierne joker tit med et USA har faldene.....Men Canada udsigten.....Dog
er der på US siden et lang broudhæng som man kan gå ud på og se faldene nede
til venstre, men slet ikke i samme udstækning som fra den Canadiske side....
Der går 2 broer over tæt ved faldene og ind til Staten New York. Byen hedder
Buffalo med told i begge 2. Johnston Bridge og the Rainbow Bridge er navnene
på Broerne....Men dette her vidste du jo nok i forvejen...Med venlig hilsen
John Lund.

Fra : Poul Petersen

Dato : 23-03-04 15:32

"John Lund" <johnlund*@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
navnene
> på Broerne....Men dette her vidste du jo nok i forvejen...Med venlig

Tak for orientering - flere tror, som du - og jeg, det er en malet baggrund.
( man kunne vel ikke fremstille så store fotostater på den tid )
Derudover ses ingen beskyttelse ( paraply ) mod fugtigheden, der givetvis må
være et sådant sted. Når billedet så ikke er taget on location, kan det jo
være taget hvor-som-helst i USA - men vel nok et sted i nærheden af
vandfaldene, hvor besøgende kunne foreviges.
Mvh. Poul.