Kan man nulstille en cisco 806
Fra : BoSs

Dato : 22-03-04 08:10

Jeg håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig med, for mig, et stort
problem.

Jeg vil gerne vide om man kan få et program til at nulstille en Cisco 806
router, da jeg ikke kan komme i kontakt med den ved hjælp af den ip jeg har
fået oplyst af TDC jeg skal taste ind i explore.
Det skal her til siges at vedkommende jeg har fået den af vistnok har
indtaste en ny ip i routeren.

På forhånd tak.

Brian Randrup.

brian.randrup@mail.dk

Fra : Thomas W Jensen

Dato : 22-03-04 11:09

hej brian

det er ikke noget problem at "nulstille" eller komme uden om et evt.
password på din router
det eneste det kræver er et consol kabel og et terminal emulering program
(hyper terminal eller ligende)

forbind dig til routeren via terminal programmet og "break" routeren når den
booter
dette gøres somregel med "break" tasten
når du står i "rommon" promten skriver du følgende :

rommon 1>confreg 0x2142 (tryk enter)
rommon 2>reset (tryk enter)

routeren booter nu op uden at læse configurationen fra flash
tryk CTRL+C for at undgå "initial setup procedure"

skriv:
enable (enter)
for at komme i "enable mode"
hvis du vil indlæse den oprindelige konfiguration kan du skrive :
copy startup running (enter)
og derefter
write terminal (enter)
for at få udskrevet configurationen på skærmen.
hvis du vil give routeren nye passwords gøres det med følgende kommandoer :
conf t (enter)
enable password nytpassword (enter)
line vty 0 4 (enter)
password nytpassword (enter)
end (enter)
wr mem (enter)

hvis du på et tidspunk vil have routeren til factory default skriver du
write erase (enter)
reload (enter)

mvh
Thomas W Jensen