Dansk HD-format film?
Fra : Peter Knutsen

Dato : 22-03-04 01:39

Jeg hørte for nylig, et eller andet sted, noget om en danskproduceret
film der skulle være optaget i et såkaldt "HD-format", og som kun
ville blive vist i Grand-teatret i København, fordi den kræver
specielt fremvisningsudstyr.

Nogen der ved noget? HVad er HD-format i det hele taget for noget, når
vi taler biograf-film? Jeg læste for mange år siden om noget der
hedder "showscan", med meget mere end 24 billeder per sekund, kan det
være det?

--
Peter Knutsen

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 22-03-04 01:58

On 2004-03-22 01:39:14 +0100, Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> said:

> [...]
taler biograf-film? Jeg læste for mange år siden om noget der hedder
"showscan", med meget mere end 24 billeder per sekund, kan det være det?

Der er måske (men i en biograf??) tale om HDTV (High Definition), et
digitalt format. Du kan læse mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 22-03-04 10:48

Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote in news:c3lcet$12so$1
@news.cybercity.dk

> [...]
> film der skulle være optaget i et såkaldt "HD-format", og som kun
> ville blive vist i Grand-teatret i København, fordi den kræver

Du tænker nok på den danske film "Afgrunden", som handler om den danske
stumfilmstjerne Asta Nielsen.

Harddisken (radioprogram på P1) har et indslag om det her:
http://www.dr.dk/Videnskab/Harddisken/Ugens+Harddisk/Ugens+Harddisk.htm

Filmens hjemmeside er her:
http://www.pointofnoreturn.dk/afgrunden.html

På filmens hjemmeside kan man også hvor og hvornår filmen bliver vist.

Fra : Brian P

Dato : 22-03-04 11:28

"Vinnie Boombatz" :

> [...]
> http://www.pointofnoreturn.dk/afgrunden.html
>
> På filmens hjemmeside kan man også hvor og hvornår filmen bliver vist.

Filmen er aldeles forfærdelig. Bliv væk medmindre du er meget interesseret i
teknologiske "landvindinger", filmisk er der ikke noget at komme efter.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 22-03-04 11:49

Brian P wrote:

> "Vinnie Boombatz" :

> Filmen er aldeles forfærdelig. Bliv væk medmindre du er meget interesseret i
> teknologiske "landvindinger", filmisk er der ikke noget at komme efter.

Nu er det en ny film, der hedder Afgrunden, og handler om Asta Nielsen,
der bliver snakket om. ikke originalen fra 1910.

mvh Magnus

Fra : Brian P

Dato : 22-03-04 12:28

"Magnus Dreyer"

> Nu er det en ny film, der hedder Afgrunden, og handler om Asta Nielsen,
> der bliver snakket om. ikke originalen fra 1910.

Præcis, af Torben Skjødt Jensen, men Ole Lemmeke og Vera Gebuhr som Asta
Nielsen. Og jeg gentager: BLIV VÆK!

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 22-03-04 12:46

Brian P wrote:
> "Magnus Dreyer"

> Præcis, af Torben Skjødt Jensen, men Ole Lemmeke og Vera Gebuhr som Asta
> Nielsen. Og jeg gentager: BLIV VÆK!

OK. Der misforstod jeg dig. Det må du undskylde.

mvh Magnus