PC reagerer ikke
Fra : javist

Dato : 22-03-04 00:12

Skulle installere ny harddisk (cable select) og har ellers ikke ændret
noget.
Herefter er der absolut intet liv - ingen blæser, intet lys, ingenting på
skærm :-//
Strømforsyning?
Andet?

Fra : kenzo

Dato : 22-03-04 00:43

fortæl hvad du har prøvet til at starte med.
Det er nemmere end man foreslog noget som allerede er afprøvet

Jeg tror det er strømforsyning som er smuttet

Fra : javist

Dato : 22-03-04 17:06

"kenzo" <kenzo FJERN@sol.dk> wrote >
> Jeg tror det er strømforsyning som er smuttet

Jeg har
afkoblet al usb, al IDE,
checket kabler, RAM, sokkelforbindelserne

der er ingen forskel

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-03-04 17:41

javist wrote:
> "kenzo" <kenzo FJERN@sol.dk> wrote >
>
> Jeg har
> afkoblet al usb, al IDE,
> checket kabler, RAM, sokkelforbindelserne
>
> der er ingen forskel

Prøv at koble din strømforsyning fra dit bundkort og harddiske, og lav
en kortslutning som vist her:
http://www.burningissues.net/how_to/power/psu.htm
Læg mærke til at "modhageren" er på den "side" af stikket hvor de pins
du skal kortslutte sidder. Mener pin 14 er grøn, og den(de) pins den
skal forbindes med er sorte.

Vil den så starte?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : javist

Dato : 22-03-04 17:42

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote >
> [...]
> Læg mærke til at "modhageren" er på den "side" af stikket hvor de pins
> du skal kortslutte sidder. Mener pin 14 er grøn, og den(de) pins den

Inden jeg giver mig i kast med dette lidt uoverskuelige projekt,
skal jeg lige bemærke, at min skærm får strøm fra PC'en og det virker!
Jeg ved så ikke om det har noget med swtrømforsyningen til PC'en at gøre?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-03-04 18:01

On 2004-03-22, javist <javist@telet2adsl.dk> wrote:

> [...]
> skal jeg lige bemærke, at min skærm får strøm fra PC'en og det virker!
> Jeg ved så ikke om det har noget med swtrømforsyningen til PC'en at gøre?

Din skærm får bare strøm fra et 100% mekanisk "fordeler" stik inde i strømforsyningen,
og har altså intet at gøre med hvorvidt strømforsyningen virker.

Mvh Thomas

Fra : Sander

Dato : 23-03-04 17:43

"javist" <javist@telet2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal jeg lige bemærke, at min skærm får strøm fra PC'en og det virker!
> Jeg ved så ikke om det har noget med swtrømforsyningen til PC'en at gøre?

Har du prøvet at resette bios. Fik engang en maskine til at gå død
ved at tænde og slukke 2 gange hurtigt lige efter hinanden, der skulle
jeg resette bios med jumperen på bundkortet for at få den igang igen.

Sander.

Fra : javist

Dato : 23-03-04 19:42

"Sander" <REMOVENoller@webspeed.dkREMOVE> wrote
> Har du prøvet at resette bios. Fik engang en maskine til at gå død
> ved at tænde og slukke 2 gange hurtigt lige efter hinanden, der skulle
> jeg resette bios med jumperen på bundkortet for at få den igang igen.

Det var da værd at prøve!

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 06:43

javist wrote:

> skal jeg lige bemærke, at min skærm får strøm fra PC'en og det virker!

Det 230V-stik, der er i PSU'en, er blot en videreføring, evt. med et
relæ - det har intet med resten af PSU'ens funktion at gøre.

> Jeg ved så ikke om det har noget med strømforsyningen til PC'en at gøre?

Det kan det have, men intet er afgjort endnu.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 22-03-04 18:00

On 2004-03-22, Soeren Nielsen <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Læg mærke til at "modhageren" er på den "side" af stikket hvor de pins
> du skal kortslutte sidder. Mener pin 14 er grøn, og den(de) pins den

Inden man gør det her, så husk lige at stoppe en harddisk på strømforsyningen
så der trækkes en load.

Dels vil nogle PSUer ikke starte uden load.
Dels kan man skade sin PSU ved at starte den uden load.

Thomas