Sommerdæk!
Fra : Christabel & Anders

Dato : 21-03-04 22:59

I anledningen af søndagens gode vejr, blev sommer alufælgene sat på!

Chris & Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!

Fra : KickAssCowboy

Dato : 21-03-04 23:34

Jamen så tillykke da!

Fra : claus b. p.

Dato : 21-03-04 23:56

"KickAssCowboy" <lzk@jubii.dk> wrote in message
> Jamen så tillykke da!
>
> "Christabel & Anders" <kaa(fjern dette)@sprit.dk> skrev i en meddelelse

Og det er forhåbentlig gode regnvejrsdæk?

/Claus

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 22-03-04 00:04

> Og det er forhåbentlig gode regnvejrsdæk?

Ja, for sommerdæk har som hovedregel bedre drænegenskaber end vinterdæk.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 21-03-04 23:51

> I anledningen af søndagens gode vejr, blev sommer alufælgene sat på!

Mine bliver sat på i morgen - med afbalanceret med spinner.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 00:08

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Mine bliver sat på i morgen - med afbalanceret med spinner.

Shit !! Hvor er den sidste konus-møtrik ;(

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-04 07:48

jan@stevns.net wrote:
> Shit !! Hvor er den sidste konus-møtrik ;(

Tænd for webcam'et så hjælper vi med at lede

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 07:56

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev :

>Tænd for webcam'et så hjælper vi med at lede

Haha - jeg skulle bare finde mine glugger, så lå den faktisk lige
foran snuden på mig ......

(Og afsted til dæk-manden det går - nu skal der edderbrede ruller på
Scorpio'en ......)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-04 08:18

jan@stevns.net wrote:

> Haha - jeg skulle bare finde mine glugger, så lå den faktisk lige
> foran snuden på mig ......
>
> (Og afsted til dæk-manden det går - nu skal der edderbrede ruller på
> Scorpio'en ......)

Hvad har du i tankerne?
Fortæl fortæl.

--
Roberto Saldo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 08:26

Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> skrev :

>Hvad har du i tankerne?
>Fortæl fortæl.

Da jeg sidste år, brændte min bageste kofanger af, fik jeg jo tusket
mig tit et sæt originale alubasser til Scorpioen, og nu var det måske
på tide at bruge dem til noget.

http://www.dkfritidbil.dk/debat/kofanger.htm

Så de penge der var afsat til at Sofie kunne få nye ruller, bruger jeg
så bare på Scorpio'en istedet.

Og ja - hvis nogen skulle spørge fra nogen ;) - så lå konusmøtrikken
nemlig der hvor den lå, da jeg tog et bilelde af den ... arghhhh!!!!

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-04 08:34

jan@stevns.net wrote:

> Da jeg sidste år, brændte min bageste kofanger af, fik jeg jo tusket
> mig tit et sæt originale alubasser til Scorpioen, og nu var det måske
> på tide at bruge dem til noget.

Helt klart.

> http://www.dkfritidbil.dk/debat/kofanger.htm
>
> Så de penge der var afsat til at Sofie kunne få nye ruller, bruger jeg
> så bare på Scorpio'en istedet.

Nåh ja hvis hun alligevel ikke skal køre nogen steder.

> Og ja - hvis nogen skulle spørge fra nogen ;) - så lå konusmøtrikken
> nemlig der hvor den lå, da jeg tog et bilelde af den ... arghhhh!!!!

:) sådan går det jo.

Hvilket gummi skal du ha på?
Michelin for komforten eller måske noget Continental?
Der skal vel ikke F1 på sådan en magelig langtursbil.

Jeg er i 7 sind, på den ene side må de godt gi' noget grip
(205/50R16), på den anden side vil jeg ikke montere F1 hvis de kun
holder 15.000km.

Den originale dim. 185/65R14 er meget svampet men jeg vil ikke køre på
hestevognshjul (205/40R17).

195/60R15 er jo også en mulighed, men det ser måske for
bedstefar-agtigt ud og fjedrer for meget.

Aargh!

--
Roberto Saldo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 22-03-04 09:29

>Nåh ja hvis hun alligevel ikke skal køre nogen steder.

Hendes sidste tur, blev op på en kæmpetrailer til skrotnisse.

>:) sådan går det jo.

desværre ret ofte (her)

>Hvilket gummi skal du ha på?

>Michelin for komforten eller måske noget Continental?

Jeg skal have Michelin Energy et eller andet på igen, men i en bredere
udgave, der passer til bil/fælge

Jeg er svært godt tilfreds med de sutter - herligt støjsvage (de skal
jo ikke kunne overdøve digitaluret) , og så står de fornuftigt fast.

Jeg har stadig mit møde med en lastbil skarpt i erindringen....
http://www.dkfritidbil.dk/foto/real_close/oplevelse.htm

>Der skal vel ikke F1 på sådan en magelig langtursbil.

Nope - luksus / comfort er højt opppe i vurderingen

> [...]

>hestevognshjul (205/40R17).

>195/60R15 er jo også en mulighed, men det ser måske for
>bedstefar-agtigt ud og fjedrer for meget.

forstår dig - at vælge/finde de rette dæk, er dælme ikke nemt. Før i
tiden kørte jeg på Nokia NRW sutter, de passede svært godt til
Sierra'en

(Rekorden kører på Pirelli)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-04 09:57

jan@stevns.net wrote:

> Hendes sidste tur, blev op på en kæmpetrailer til skrotnisse.

Ak ja den vej skal de jo alle til sidst ;)

> [...]
> jo ikke kunne overdøve digitaluret) , og så står de fornuftigt fast.
>
> Jeg har stadig mit møde med en lastbil skarpt i erindringen....

Ja sådan et gyser-øjeblik viser at det ikke er gummiet man skal spare på.

De par 100kr sparet pr dæk kan hurtigt vise sig at blive dyre.

> Nope - luksus / comfort er højt opppe i vurderingen

Ja og der er faktisk stor forskel fabrikaterne imellem.
> forstår dig - at vælge/finde de rette dæk, er dælme ikke nemt. Før i
> tiden kørte jeg på Nokia NRW sutter, de passede svært godt til
> Sierra'en
>
> (Rekorden kører på Pirelli)

Dem er der ikke så mange der pusher synes jeg.
Mest Conti, Michelin eller GoodYear.

--
Roberto Saldo

Fra : Roberto Saldo

Dato : 22-03-04 08:13

Jan W Nielsen wrote:

> Mine bliver sat på i morgen - med afbalanceret med spinner.

Hvad er en spinner?

--
Roberto Saldo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-03-04 08:17

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message

> Mine bliver sat på i morgen - med afbalanceret med spinner.

Skal de afbalanceret når de bliver hevet frem af deres vinterhi?
Fordi pug'en ryster i rattet ved hastigheder over 100 siden alubasserne er
kommet på :(

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-04 08:28

Dennis Pedersen wrote:
> Skal de afbalanceret når de bliver hevet frem af deres vinterhi?
> Fordi pug'en ryster i rattet ved hastigheder over 100 siden
> alubasserne er kommet på :(

Hvordan har du opbevaret dem i vinter?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 22-03-04 09:01

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> Hvordan har du opbevaret dem i vinter?

Ligger på sådan et HN dækstativ indenfor i et mørkt værksted - så det burde
være "efter bogen"