Passivitet i sengen
Fra : Lasse P.

Dato : 21-03-04 20:17

Hej

Jeg har et lille problem, min kæreste er ufattelig passiv i sengen. Hun
nyder da de ting vi laver sammen, men "hun" ligger bare der. også er det mig
der ALTID må tage initiativet.

Jeg synes det er så dræbende for min lyst, at hun aldrig kan sige "gør dit
eller dat" eller "skal vi ikke."

Jeg har forsøgt at tale med hende om det, men så opfatter hun det straks som
om, at hun skal finde på en masse nyt, men det er jo ikke det jeg
efterlyser.

Er der nogen der har et forslag til. hvordan jeg får hende "med"

Lasse

Fra : Jesper

Dato : 21-03-04 21:18

Lasse P. <haha@nix.du.dk> wrote:

> [...]
> efterlyser.
>
> Er der nogen der har et forslag til. hvordan jeg får hende "med"

Lær hende at ride
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-04 22:10

Lasse P. wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det er så dræbende for min lyst, at hun aldrig kan sige
> "gør dit eller dat" eller "skal vi ikke."

hvordan er hun med lyde??
nogle kvinder er ikke gode til at sige tingene direkte.... det er noget der
skal "læres" for de flestes vedkommende er min opfattelse..... (om ikke
andet så læres at det er ok at stille krav)....

> [...]
> det jeg efterlyser.

> Er der nogen der har et forslag til. hvordan jeg får hende "med"

jeg synes du, i stedet for at spørge hende hvad hun kan lide, bør opfordre
hende til at starte i det små.... fortæl hende at du ville elske hvis hun
lige gav dig et lille tegn på at du rammer rigtigt.... feks ved at nusse dig
på en bestemt måde... ved at bruge lyde som indikator eller andet....
når hun opfatter det som at hun pludselig skal gøre en masse, er det jo et
tegn på at du ikke får formidlet dit ønske godt nok.....

vær konkret med hvad du gerne vil have hende til..... og fortæl hende gerne
og ofte at du NYDER når hun nyder det, og når du kan mærke hun nyder
det..... at det bare gør hele oplevelsen mere fantastisk....
en god måde at starte det på er efter en omgang sex, hvor i ligger og
nusser, at du fortæller hende om de små ting hun gjorde som du synes var
dejligt og frækt.... det viser hende at det hun allerede gør er godt og
dejligt, og kan nemt åbne op for at hun slapper mere af næste gang eller
næste gang igen...
hvis man er lidt usikkker og "bange for at slippe sig løs", kan det være
enormt svært at snakke om direkte, og man føler sig meget hurtigt som en
fiasko... og det er vel ikke dit mål.....
indirekte opmuntring, og "hypotetiske" samtaler kan være vejen frem.......

--
Knus, Sabina
"Whether you like it or not, you're in the middle of a war that has

Fra : Big dane

Dato : 21-03-04 23:08

Hej Sabina

> [...]
> skal "læres" for de flestes vedkommende er min opfattelse..... (om ikke
> andet så læres at det er ok at stille krav)....

Jeg tror også det handler om, at hende her skal lære at deltage aktivt i
agten og ikke bare ligge og være en passiv kludedukke.
Lasse har jo ret til også at stille krav.

> [...]
> når hun opfatter det som at hun pludselig skal gøre en masse, er det jo et
> tegn på at du ikke får formidlet dit ønske godt nok.....
Næh det er et tegn på, at hun opfatter det lige nøjagtigt som det er, nemlig
at hun skal til at yde noget for sin kæreste i sengen.
Driller og provokere lige lidt.

> [...]
> enormt svært at snakke om direkte, og man føler sig meget hurtigt som en
> fiasko... og det er vel ikke dit mål.....

Flot skrevet!

> indirekte opmuntring, og "hypotetiske" samtaler kan være vejen frem.......

Hey vil du ikke være sød at give et par eksempler på hypotetiske samtaler?

BD

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-04 23:29

Big dane wrote:
> Hej Sabina

> Jeg tror også det handler om, at hende her skal lære at deltage
> aktivt i agten og ikke bare ligge og være en passiv kludedukke.

"hende her" er et menneske med følelser... og nu er der intet sted nævnt
hvor gammel hun er, så der kan i realiteten være tale om en meget ung pige,
der kan også være andre årsager til at hun ikke vokaliserer sine ønsker og
behov.... måske tror hun bare at det er sådan han foretrækker det, selvom
han siger andet.....

> Lasse har jo ret til også at stille krav.

naturligvis har han det, men det tror jeg blot ikke er vejen frem her......
krav er fint nok, men det handler også om formidling af disse krav (skal vi
ikke kalde dem ønsker i stedet??)

> Næh det er et tegn på, at hun opfatter det lige nøjagtigt som det er,
> nemlig at hun skal til at yde noget for sin kæreste i sengen.
> Driller og provokere lige lidt.

det skal du være velkommen til, men nej, jeg er ikke enig i at hun opfatter
det rigtigt, for så ville han vel ikke sige at det IKKE var sådan det skulle
opfattes eller hvad??
som jeg læser det ønsker Lasse bare at hun bliver en smule mere aktiv,
indlevende om du vil.... men man kan altså ikke fra den ene dag til den
anden vende på en 5 øre og gå fra at være passiv og modtagende, til at være
aggressiv og pågående...... det kræver tid og omsorg at lære det...... og
det nytter absolut ikke noget når manden kommer og siger "jeg ville ønske du
tog mere initiativ i sengen!".... som usikker kvinde vil den sætning
lynhurtig lyde sådan her "jeg synes du er passiv og kedelig".......

> gerne
>
> Flot skrevet!

tak ;)

> Hey vil du ikke være sød at give et par eksempler på hypotetiske
> samtaler?

det kan feks være hvis man en aften helt "tilfældigt" zapper hen over et
afsnit af sexOrama.... små kommentarer til det der sker....
det kan være når man læser i et blad om sex (der står faktisk ofte noget i
almindelige ugeblade) hvor man kommer til at snakke om mennesker generelt,
så kan man få flettet nogle private holdninger ind om hvad man kan lide, og
på den måde opfordre til at hun gør det samme.....
hmmmmm..... det kræver dog at man lægger lidt omtanke bag sine samtaler.....
går til det udefra.... lader være med at komme ind på konkrete episoder og
stillinger og lignende som feks har været brugt for nyligt......
det kan være lidt svært at forklare...... men det handler i bund og grund om
at snakke generelt.... så generelt man nu kan når man taler om sine egne
lyster og følelser...... men under ingen omstændigheder bør man komme ind på
hvad kæresten gør galt.....

Fra : Big dane

Dato : 22-03-04 23:11

Hej igen Sabina

> [...]
> behov.... måske tror hun bare at det er sådan han foretrækker det, selvom

Ja naturligvis er hun et menneske. Det er klart for enhver. Ellers ville
lasse da godt nok være på kant med alle eksisterende moralske og etiske
regler. *ggg*
Men tror du seriøst, at det altid er det rigtige at liste rundt om den varme
grød i sådanne situationer?
En pige skal altså ikke altid behandles som et rådent æg synes jeg. Men ok
hvis der er tale om en 14-årig i forvejen usikker pige, så er det klart, at
der skal handles anderledes end hvis det er en halvgammel høne som bare ikke
rigtig interesserer sig for sex længere.

> [...]
her......
> krav er fint nok, men det handler også om formidling af disse krav (skal

Nej jeg har det fint med krav. Ok så - vi kalder dem ønsker. Pigen er
ond og egoistisk, hvis hun ikke gerne vil opfylde sin kærestes ønsker. Så jo
hvis Lasse netop ytre det med mere aktivitet som et ønske, så er det nok
alligevel den rigtige vej at gå. Men når jeg sådan husker tilbage fra hvad
mange af kvinderne skriver om her i gruppen, så er man jo ikke sen til at
slynge om sig med netop ord som krav og forventninger m.v.

> [...]
> tog mere initiativ i sengen!".... som usikker kvinde vil den sætning
> lynhurtig lyde sådan her "jeg synes du er passiv og kedelig".......

Ja enten som du udlægger det her, eller som jeg siger, at hun af egoistiske
grunde vælger forsvarsmodellen. Jeg har efterhånden mødt en del kvinder, som
elsker at gå i forsvar for at forsøge at skuppe problemerne fra sig eller
aller helst over på manden. Jeg mener. Hun kommer med et statement der
siger, at hun så tror Lasse vil til at lave en masse om på hende og have
noget nyt osv. Altså hun tørre den af på ham i stedet for at gå ind i at
forstå Lasses problem. Men din udlægning kan jo være lige så god som min.

> [...]
og
> på den måde opfordre til at hun gør det samme.....

Ih altså I kvinder er jo skabt til al den manipulation. Men jeg forstår
godt, hvor du vil hen.

> [...]
> lyster og følelser...... men under ingen omstændigheder bør man komme ind

Ja det er da en måde, hvis man har med en ekstremt skrøbelig person at gøre.
Jeg vil til enhver tid forsøge at være mere ærlig i en sådan situation og så
må man tage den der fra.

BD, som tænker, at det i grunden ku' være dejligt med et af disse hersens
mange knus Sabina deler ud af.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-03-04 23:51

Big dane wrote:
> Hej igen Sabina

og igen ;)

> pige,
>
> Ja naturligvis er hun et menneske. Det er klart for enhver.

min pointe er at det altså er en smule respektløst bare at kalde hende for
"hende her"......

> Ellers ville lasse da godt nok være på kant med alle eksisterende
> moralske og etiske regler. *ggg*
> Men tror du seriøst, at det altid er det rigtige at liste rundt om
> den varme grød i sådanne situationer?

har jeg sagt det??

> [...]
> det klart, at der skal handles anderledes end hvis det er en
> halvgammel høne som bare ikke rigtig interesserer sig for sex

jeg har sagt at det er sådan jeg synes det bør gribes an i _denne_
situation, ud fra hvad Lasse selv fortæller og det jeg kender til kvinder,
og det faktum at der ike er ret mange oplysninger at tage af ;)

> her......
>
> Nej jeg har det fint med krav. Ok så - vi kalder dem ønsker.
> Pigen er ond og egoistisk, hvis hun ikke gerne vil opfylde sin
> kærestes ønsker.

hvem siger hun ikke vil det?? selv Lasse pointerer at det eneste der sker er
at hun bliver usikker og føler sig angrebet.....

> [...]
> jeg sådan husker tilbage fra hvad mange af kvinderne skriver om her i
> gruppen, så er man jo ikke sen til at slynge om sig med netop ord som

som jeg har sagt før, så er det ofte et kommunikations problem..... mænd og
kvinder taler ganske enkelt ikke helt samme sprog i sådanne tilfælde, og det
er hvad jeg formoder er sket her......
Lasse føler måske han siger det på en indfølende og blid måde, men hvis hans
tidspunkt er totalt malplaceret, hvis tonefaldet er lidt off, hvis hun er
pms, eller bare hvis han bruger de forkerte ord, er sansyneligheden for at
hun misforstår ham ret stor....

> [...]
> en del kvinder, som elsker at gå i forsvar for at forsøge at skuppe
> problemerne fra sig eller aller helst over på manden.

er det din opfattelse eller noget du har hørt fra kvinderne selv??
i min erfaring er der altid en grund til at kvinder går i
forsvarspositionen...... hvad grunden er er så op til den enkelte mand at
finde ud af ;)

> [...]
> af på ham i stedet for at gå ind i at forstå Lasses problem. Men din
> udlægning kan jo være lige så god som min.

det er jeg slet ikke enig i at det er det statement hun kommer med...... men
det er ikke utænkeligt at hun føler han stiller voldsomme krav til
hende..... det er jo sket før, at mænd finder på det ;)

> Ih altså I kvinder er jo skabt til al den manipulation. Men jeg
> forstår godt, hvor du vil hen.

du spurgte jo selv ;)

> samtaler.....
>
> Ja det er da en måde, hvis man har med en ekstremt skrøbelig person
> at gøre. Jeg vil til enhver tid forsøge at være mere ærlig i en sådan
> situation og så må man tage den der fra.

jamen det har Lasse jo tilsyneladende forsøgt uden held...... og disse
forslag er jo kun en mulighed for at åbne op for samtaleemnet.....

> BD, som tænker, at det i grunden ku' være dejligt med et af disse
> hersens mange knus Sabina deler ud af.

skulle hilse fra kæresten og sige at de knus er ret dejlige*G* (af gode
grunde kan jeg jo ikke selv bedømme det*G*)

Fra : Paul

Dato : 22-03-04 00:05

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal "læres" for de flestes vedkommende er min opfattelse..... (om ikke
> andet så læres at det er ok at stille krav)....

Det er desværre så sandt som det er skrevet.

Man(d) kan blive ekstremt frustreret over kvinder, som hovedsagelig siger:
"En kollega på arbejdet har..." , "En jeg kender gør sådan...".
Når en kvinde ikke har nogen selvstændige holdninger, men er nødt til at
referere til hvad andre gør - og man derved ad omveje skal tænke sig til
hvad hun egentlig selv kunne tænke sig... det er fandeme frustrerende!
Jeg kender et par stykker af typen.

Nu har jeg så fundet ud af det henad vejen, at nogle kvinder har det på den
måde.
Men, da jeg var yngre tror jeg nok nogle kvinder gik glip af noget... eller
også gjorde jeg.

Er der nogen som kan forklare mig hvorfor nogle kvinder har det på den måde?

M.v.h.

Paul

Fra : Machoman

Dato : 21-03-04 23:52

"Lasse P." <haha@nix.du.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har et lille problem, min kæreste er ufattelig passiv i sengen. Hun
> nyder da de ting vi laver sammen, men "hun" ligger bare der. også er det

Det er simpelthen fordi hun ikke tænder på dig. Må vi se et billede af dig
for at forstå hendes problem ?

> Jeg synes det er så dræbende for min lyst, at hun aldrig kan sige "gør dit
> eller dat" eller "skal vi ikke."

Jamen det er jo lige netop det hun er ude på

> [...]
> efterlyser.
>
> Er der nogen der har et forslag til. hvordan jeg får hende "med"

Du kan montere hende i en ridemaskine.

Nogle mænd får altid fat i de gode damer (altså de smukke aktive sexede) og
nogle mænd må "nøjes med skidtet". Hvorfor tror du mon ?

Fra : Babba-Papa

Dato : 22-03-04 09:08

Der var engang en bruger ved navn "Machoman"
<machoman@monsterdick.dk> der skrev:

>Nogle mænd får altid fat i de gode damer (altså de smukke aktive sexede) og
>nogle mænd må "nøjes med skidtet". Hvorfor tror du mon ?

Troll alert !!!
- -
Babba-Papa

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 22-03-04 16:27

"Machoman" <machoman@monsterdick.dk> skrev i en meddelelse
<Snip>

Mikromand slår til igen, men han kan heldigvis ikke slå hårdt!

Lars

Fra : Manse

Dato : 23-03-04 21:55

Nogle mænd får altid fat i de gode damer (altså de smukke aktive sexede) og
nogle mænd må "nøjes med skidtet". Hvorfor tror du mon ?

Hejsan

Det er sgu da en meget mærkelig narholdning at have til livet, har du talt
med din læge fornylig ????

Manse

Fra : Henning

Dato : 22-03-04 17:55

Lasse P. wrote:
> Hej

Hej

> Er der nogen der har et forslag til. hvordan jeg får hende "med"

Kan hun følge dig, når du finder på forskellige ting, eller tænder det
hende af?

Er hun forholdsvis hurtigt med på at have sex, når du lægger op til det?

Min kone og jeg brugte i en periode ( hun er også enormt passiv *G*)
en lille leg, hvor jeg lagde mig på ryggen og sagde til hende: " Gør det
ved mig, du ville ønske jeg gjorde ved dig."
Efter lidt famlende og tøvende start, blev hun mere og mere "modig"
og bad mig vende mig på maven eller på siden eller noget helt tredie,
medens hun kælede for mig, kyssede mig i nakken, suttede på mine
brystvorter, kælede for mine balder etc. etc. Denne lille leg, løste lidt
op for hendes passivitet.

Sjovt nok, oplevede hun sig selv som utrolig aktiv og støjende under
vores favntag, det skete bare mellem ørene på hende og ikke i real live *G*

I dag, er hun ret så støjende i sengen, vores teenager datter brokker sig
da af og til over al den jamren fra vores soveværelse soveværelset

MVH
Henning

Fra : bossy

Dato : 30-03-04 05:15

tjaaaa vil da lige komme med en komentar...

jeg var gift i 5 år med en kvinde der ikke ville sutte pik ...og da det er
en stor og vigtig del af mit sexliv....

blev det en god begivenhed for mig at hun en dag ville skilles ,hun gjorde
mig faktisk en tjeneste , da jeg nu har verdens dejligste kæreste der har de
samme lyster som mig

bossy