Har han det mon godt?!..
Fra : Annette

Dato : 21-03-04 16:06

Hej,
Jeg har tidligere stillet spørgsmålet herinde om det er muligt at få en
udekat til at blive indekat, og jeg fik i den forbindelse gode svar og
froeslag til at lave en aftale med ejer om at han kunne komme tilbage, hvis
indelivet slet ikke bekommer ham.

I mellemtiden har jeg hentet den lille fyr (læs 5 mdr og kraftig bygget), og
den første dag var meget svær for ham. Ikke nok med at han skulle være i
kasse for førstegang, skulle han også på biltur, togtur og hjem til en
lejlighed, hvor hestene ikke prustede i baggrunden.

Det var utvivlsomt en meget svær dag for ham, men efter blot et par timer
under skabet fik jge dog lokket ham ud, og han indtog et rum ad gangen.
Det med kattebakken var jo også nyt for ham, så den første dag inden sovetid
lagde han en stor sø i dynerne, hvorefter han mijavede det meste af natten
uden ay efterlade meget søvn til sin mor, da hun jo var meget bekymret for
om han nu savnede for meget - eller rettere ville gøre alt for at det ikke
skulle være så svært.

Der er nu gået endu en dag, og han har sovet hele natten uden at mijave og
stod da også med mig op i morges. Han gik i bakken og spiste og drak lidt
til min store fryd. Nu har han så gemt sig igen, og vil egentlig helst passe
sig selv. Det bekymre mig meget, for har han det nu godt, og kan han
overhovedet affinde sig med at være indedørs og med så meget menneskelig
kontakt. Det skal siges at han er en rigtig stor kælepot på sine præmisser,
da han meget gerne vil have at man lægger sig ned til ham og nusser, og så
spinder han også højlydt, men ikke noget med at tage ham op eller tilbyde
ham plads i sofaen eller på dynen - det vil han ikke... Til gengæld følger
han mig som en lille hund når han altså ikke gemmer sig.

Jeg vil selvfølgelig gerne gøre dette så godt som muligt og bedst for ham,
og håber meget at der er nogle af jer, der enten kan give mig gode råd eller
erfaringer jeg kan bruge i forhold til ham. Jeg er i øvrigt ved at finde en
legekammerat til ham, så han måske ad denne vej finde større tryghed - eller
måske er det helt galt at tage ham indendørs. Jeg er meget i tvivl, som det
måske spores i teksten, men jeg vil ham jo kun det bedste - skal nok bare
give ham mere tid.

Håber på lidt fortrøstning :)

Mvh
Annette

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-03-04 17:50

In article <c3kb1h$2kga$1@news.cybercity.dk>, Annette
<annette@elvis.dk> wrote:
Jeg er meget i tvivl, som det
> måske spores i teksten, men jeg vil ham jo kun det bedste - skal nok bare
> give ham mere tid.
>
> Håber på lidt fortrøstning :)

Hej Anette

Jeg har aldrig prøvet det du har gang i - men. Jeg har nu læst om
*så* mange der får en ny kat indenfor dørene, og jeg synes man generelt
kan spore at det ikke er spor unormalt at lillemissen gemmer sig det
første stykke tid. Også selv om de er født indendøre.
Der har adskillige været beretninger om katte, der sad under sengen
eller hvad det nu kunne være i dagevis og måtte have mad og vand derind
for at få noget indenbords, og som kun kom frem på bakke om natten.
Og pointen er, at disse katte efter kortere eller længere tid kom frem
og blev veltilpassede stuetigre. Med det du beskriver du allerede har
opnået med den lille fyr, tror jeg ikke det hele ser så sort ud, det
lyder da som om du er godt på vej
Giv ham lidt tid, to dage er ingen tid
Og til lykke med ham .-)

Fra : Kate

Dato : 21-03-04 20:49

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in

> Håber på lidt fortrøstning :)

Umiddelbart vil jeg sige som AnnR at det lyder som om det går godt.
Katten skal naturligvis have tid til at finde sig til rette og nogle er
hurtigere end andre.

Engang for år tilbage måtte jeg have passet mine katte. To af dem blev
passet af min veninde i hendes lejlighed, da hun boede så kringlet i
forhold til mig at hun havde svært ved at komme hertil.
Sofie lagde sig under sengen og der blev hun til jeg hentede dem igen,
undtaget natlige udflugter til wc og mad/vandskål. Johan ville gerne
snakkes med, men hold dog en del af tiden Sofie med selskab under
sengen. Oliwer var så lille og ny i familien at han blev passet hos
dyrlægen. Jeg var iøvrigt kun væk en lidt forlænget weekend.
Men jeg synes godt du kan være fortrøsningsfuld, bare giv ham tid så
inden længe render han rundt som om han aldrig har været andre steder.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Jytte

Dato : 23-03-04 14:37

Hvordan går det med ham nu?

Hilsen
Jytte

Fra : Annette

Dato : 25-03-04 06:16

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message
> Hvordan går det med ham nu?
>
> Hilsen
> Jytte

Det går rigtig godt og fremad - han er ved at udarte sig til en rigtig
bandit, og det tager jeg kun som et sundt tegn :)

Han kravler stadig ind under skabet når han skal sove i løbet af dagen, men
herefter er han hvor jeg er. Han vil dog ikke sove samme sted som jeg om
natten, men har fundet sig en god stol i stuen.

Mad spiser han heller ikke meget af i øjeblikket, det håber jeg ændre sig,
så jeg er sikker på at han spiser nok.

Mange tak fordi du spurgte :)

Mvh
Annette