Hmm, skal man holde fast i EPOX eller hur ~
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 15:52

Har besluttet mig for en lille opg, således at S-ATA understøttes.

Tanken er en lille Barton, samt Maxtor S-ATA disk, men bundkortet er lidt
svære. Jeg har de sidste 4 år udelukkende hart EPOX og er godt tilfreds.
Kiggede så efter et 8RDA3+ ,men det er åbenbart lidt svært at finde en butik
hvor de har det liggende ( Roskilde - Kbh)

Alternativerne er Abit eller Asus, som den lokale pusher har liggende.

Nogle gode erfaringer med eks.Abit NF7 S (778,-) og ASUS A7V600 -x (579,-)

Preben

Fra : Leony

Dato : 21-03-04 16:13

In news:405dabf1$0$244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
[4000] Preben typed:

> Alternativerne er Abit eller Asus, som den lokale pusher har liggende.
> Nogle gode erfaringer med eks.Abit NF7 S (778,-) og ASUS A7V600 -x
> (579,-)

NF7 bliver rost til skyerne, stort set alle steder man læser.

Det Asus du har kig på har VIA chipset, NF7's Nforce2 er klart at
foretrække.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-03-04 19:09

"[4000] Preben" <preben.lind hos tdcadsl> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativerne er Abit eller Asus, som den lokale pusher har liggende.
>
> Nogle gode erfaringer med eks.Abit NF7 S (778,-) og ASUS A7V600 -x (579,-)

Har selv at Abit NF7-S rev. 2.0, købte det i April sidste år.
Jeg har kun gode erfaringer med dette bundkort.
Det understøtter også silent standby, dvs. at det kan gå i standby hvor alle
blæsere osv. stopper.
Det er der ikke mange bundkort, til Amd der kan.
Skriv lige, hvis der er noget specielt du vil vide mere om.

Hold dig fra det Asus kort med Via chipsæt, det går slet ikke.
Det kommer dog lidt an på om du vil OC, og hvordan du vil gøre det.
Når det kommer til OC har nForce2 en række fordele, men Via har en vigtig
fordel.

Fra : Mig

Dato : 21-03-04 19:20

> [...]
>
> Alternativerne er Abit eller Asus, som den lokale pusher har liggende.
>
> Nogle gode erfaringer med eks.Abit NF7 S (778,-) og ASUS A7V600 -x (579,-)

Har hørt meget godt om Abit NF7-S..har selv et men bruger ikke SATA...men
ellers triller det fint....

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 21:22

Ja, det tyder på at jeg skal have mit første Abit Mb Er der egentlig
huller omkring CPUsoklen til montering af en stor køler ala Alpha ?

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-03-04 23:02

> Ja, det tyder på at jeg skal have mit første Abit Mb Er der egentlig
> huller omkring CPUsoklen til montering af en stor køler ala Alpha ?

Jep der er huller.
Kører selv med en Thermalright SLK-947U, så der er også god plads.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 21:30

Hov så nu lige at der er et der hedder AN7 til ca. samme pris, men denne
understøtter 400 Mhz FSB... hvad gør en klog ???

Fra : Mig

Dato : 21-03-04 22:55

> Hov så nu lige at der er et der hedder AN7 til ca. samme pris, men denne
> understøtter 400 Mhz FSB... hvad gør en klog ???

Abit NF7-S kan osse køre FSB 400 og mere vist nok 533 mhz.....man kan
faktisk stille RAM-hastighed uafhængigt af FSB...jeg kører nu FSB266 på
cpu(XP1800+) og FSB 400(PC3200) på rammen...
MEN husk hvis du købet et NF7-S så skal det være Rev.2.0 eller mere....der
findes osse en Rev1.xxx men det skulle ikke kunne så mange ting....så NF7-S
Rev.2.xx !!

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-03-04 23:07

> [...]
> faktisk stille RAM-hastighed uafhængigt af FSB...jeg kører nu FSB266 på
> cpu(XP1800+) og FSB 400(PC3200) på rammen...

Det kan ikke anbefales at køre async på nForce2.
Sync er altid bedre end async.
Medmindre din CPU er låst, og har ringe oc potentiale, kan jeg heller ikke
se nogen grund til at køre async?

Se her:

1)
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,808388,00.asp
Quote:"DDR400 and DDR333 Memory Support: Nvidia noted that running the
clocks in "sync" with the frontside bus speed
of the Athlon XP delivers the best performance; the system BIOS of all the
tested motherboards supported this sync mode, though none by default."

2)
http://www.vr-zone.com/reviews/EPoX/8RGA+/page5.htm
Quote:"More tests are done at different CPU and Memory FSB settings and we
can conclude that running Sync at 133/133Mhz and 166/166Mhz deliver better
memory performance than Async 133/166Mhz and 166/200Mhz. For best
performance, we ran 8RGA+ at Dual Channel DDR400 for the remaining tests."

Fra : Martin Johansson

Dato : 21-03-04 23:05

"[4000] Preben" <preben.lind hos tdcadsl> skrev i en meddelelse
> Hov så nu lige at der er et der hedder AN7 til ca. samme pris, men denne
> understøtter 400 Mhz FSB... hvad gør en klog ???

Det gør NF7-S rev. 2.0 også.

AN7 har Abits nye uGuru teknologi, men efter min mening er den ikke meget
værd i praksis.
Derudover kan AN7 køre med lidt højere Volt.

Her kan du se links til mange anmeldelser af NF7-S
http://www.nforcershq.com/modules.php?name=Reviews&rop=ABIT

AN7 anmeldelser kan du finde vhja. Google.

Fra : Tom Hansen

Dato : 22-03-04 18:37

Hej, jeg har set jeres anbefalinger og overvejer nu et abit nf7 istedet for
et asus a7n8x. Men er der forskeld på et nf7 og et nf7-s (som er anmeldt de
fleste steder) udover sata? Den nf7 jeg har set til ca. 600kr er også
rev.2.0. og jeg skal ikke bruge sata.

Mvh Tom

Fra : Martin Johansson

Dato : 22-03-04 19:25

"Tom Hansen" <tomcathansen@mail_removethis_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> fleste steder) udover sata? Den nf7 jeg har set til ca. 600kr er også

NF7-S har som du selv skriver Sata.
Derudover er der firewire og Soundstorm. (nVidia's fremragende onboard lyd)

Fra : Tom Hansen

Dato : 23-03-04 18:24

ok tak. Der skal sidde en duron 1600 så måske er begge bundkortene lige
stabile. Havde ellers hørt asus a7n8x skulle være lidt udtabilt, så jeg går
efter det mest stabile.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 07:01

Hej Alle,

TAK for de mange konstruktive input.

Tager til Pusheren og nupper et NF7-s og sikre mig at det er et rev. 2.xx

MVH

Preben