Border på formularfelter
Fra : Michael Jakobsen

Dato : 26-04-01 23:47

Er det ikke muligt at fjerne de kedelige grå kanter på formularfelter
?
Jeg kan godt fjerne dem i IE med border-width: 1px; men det virker
ikke i NN.
Er det muligt at fjerne dem i begge browsere ?

/Goose
--
<URL:mailto:webmaster@goose.dk>
<URL:http://www.goose.dk>

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-04-01 00:06

Michael Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er det muligt at fjerne dem i begge browsere ?

(Nu findes der jo flere browsere end bare IE og Netscape.)

Netscape 4 understøtter ikke CSS på formularfelter. Men du bør måske
istedet rette opmærksomheden mod Netscape 6. Netscape 4 er en død sild

Mvh
Jonas

Fra : Michael Jakobsen

Dato : 27-04-01 00:12

On Thu, 26 Apr 2001 23:05:39 +0000 (UTC), Jonas Astrup - html.dk
<jonas.usenet@html.dk> wrote:

>(Nu findes der jo flere browsere end bare IE og Netscape.)
Det ved jeg, men mit eget "tilfredshedskodeks" siger, at det skal
virke i de 2 browsere

>Netscape 4 understøtter ikke CSS på formularfelter. Men du bør måske
>istedet rette opmærksomheden mod Netscape 6. Netscape 4 er en død sild
Jeg tror ikke NN4 er en død sild, det varer vist lidt inden 6'eren
rigtigt vinder indpas. Med farer for at nogle føler sig såret, så er
det nok kun "nørderne" der har opgraderet NN

/Goose

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-04-01 01:44

Fri, 27 Apr 2001 01:11:59 +0200, skrev Michael Jakobsen
<admin@goose.dk>:

>Det ved jeg, men mit eget "tilfredshedskodeks" siger, at det skal
>virke i de 2 browsere

Det der egentlig er meningen med formularen virker vel også i begge
browsere.

Men vil man »fixe« lidt op på udseendet, så må man finde sig i at, en
del ting ikke virker eller ser anderledes ud i NN 4.x.

Som f.eks. en stor del CSS.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 27-04-01 12:51

Michael Jakobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det ved jeg, men mit eget "tilfredshedskodeks" siger, at det skal
> virke i de 2 browsere

Med fare for at gentage Knud Gert: ca. 95% bruger en browser, som
understøtter funktionaliteten. De sidste 5% (NN4) mister jo ikke noget
ved at du benytter CSS. Deres formular ser jo bare ud som den altid har
gjort.

Dog kan du få små layoutforskydninger i NN4 hvis du benytter CSS på
netop formularfelter. (Submitknapper skifter linie, og den slags.).
Dette kan du nemt undgå ved at bruge dette lille trick:
http://www.html.dk/artikler/00014/

> det varer vist lidt inden 6'eren rigtigt vinder indpas.
> Med farer for at nogle føler sig såret, så er
> det nok kun "nørderne" der har opgraderet NN

Eller de mest reaktionære som ikke har skiftet browser eller opgraderet

Mvh
Jonas

Fra : find clausen

Dato : 27-04-01 13:28

On Fri, 27 Apr 2001 00:47:18 +0200, Michael Jakobsen <admin@goose.dk>
wrote:

> Er det ikke muligt at fjerne de kedelige grå kanter på formularfelter

Du kan fjerne dem helt, eller give dem en smart farve:

border-color: baggrundsfarven;

--

find clausen
http://www.photopress.dk/