Lou Reed - Sweet Jane-covernummer
Fra : Martin Orvad

Dato : 21-03-04 14:47

Hej

Hvem (eller hvor mange) har lavet Lou Reeds Sweet Jane som covernummer?

Jeg kan kun komme i tanke om Cowboy Junkies. Flere?

--
Martin Orvad

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-04 15:38

Martin Orvad wrote:

> Hvem (eller hvor mange) har lavet Lou Reeds Sweet Jane som covernummer?
> Jeg kan kun komme i tanke om Cowboy Junkies. Flere?

Jeg ved ikke et smæk om Lou Reed, men AllMusic siger:

Carroll, Jim [1] - I Write Your Name [83]
Eater - Eater Chronicles 1976-2003 [03]
Jazz Butcher - Hamburg [85]
Leighton, G.B. - Live from Pickle Park [98]
Lone Justice - This World Is Not My Home [99]
McKee, Maria - Ultimate Collection [00]
MCM - Collective Emotional Problems [93]
Mott the Hoople - All the Young Dudes [Columbia] [72]
Phish - Live Phish, Vol. 16 [02]
Two Nice Girls - Rough Trade: Music for the 90's [89]

--
mvh.
Karsten Strandgaard Jørgensen

Fra : Martin Orvad

Dato : 21-03-04 16:02

Karsten Strandgaard Jørgensen wrote:

> Jeg ved ikke et smæk om Lou Reed, men AllMusic siger:

Tak for dit svar.

Jeg har nu "detektivet" lidt rundt, og har fundet ud af at det nok ikke
er nogen af dem du nævner her.

Jeg har et ganske kort klip med nummeret som jeg leder efter.

http://egospace.net/sweetjane/

Er der nogen der har en idé om hvem det kunne være?

Jeg ville være meget taknemmelig for flere forslag, så jeg kan indkredse
det lidt nærmere.

--
Martin Orvad

Fra : Jokerman

Dato : 21-03-04 20:41

Hej
Det eksempel du har der er med Cowboys Junkies og muligvis fra soundtracket
til "Natural Born Killers"
Hilsen Jokerman

Fra : Martin Orvad

Dato : 21-03-04 22:40

Jokerman wrote:
> Hej
> Det eksempel du har der er med Cowboys Junkies og muligvis fra soundtracket
> til "Natural Born Killers"

Jeg troede Cowboy Junkies var mænd, og en helt anden genre. Der kan man
bare se...

Tak for hjælpen!

--
Martin Orvad

Fra : Stig Nygaard

Dato : 22-03-04 23:38

Hej

> Jeg ved ikke et smæk om Lou Reed, men AllMusic siger:

Nu vi er ved at remse dem alle sammen op...

Annabel Lamb har også lavet en _fremragende_ version af nummeret på
albummet "Brides".

Mvh Stig
www.rockland.dk

Fra : kaffe_kande

Dato : 21-03-04 16:41

The Velvet Underground har bla. lavet den

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Orvad

Dato : 21-03-04 17:38

kaffe_kande wrote:
> The Velvet Underground har bla. lavet den

....som er det band Lou Reed spillede i. I know.

--
Martin Orvad

Fra : Anders B \(9000\)

Dato : 22-03-04 09:28

"Martin Orvad" <news@orvad.invalid> wrote in message
> kaffe_kande wrote:

Måske et vildskud, men hvad med TV2 . . . .
Mener bestemt at Brandt & Co har spillet nummeret live.

Mvh
Anders