MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bootmanager og to styresystemer?
Fra : Lyrik

Dato : 21-03-04 14:05

Jeg har en maskine med installeret XP. Imidlertid skulle jeg gerne have win
98 på samme maskine, da jeg har et program som kun kan køre på win98 og som
ikke kan erstattes.

Jeg vil gerne installere win98 oveni XP på en FAT partition som jeg har til
formålet.
Derefter vil jeg installere en bootmanager, hvorefter jeg manuelt vil vælge
at starte op i W98 eller XP.

1.Hvilken fremgangsmåde skal jeg bruge.
2.Hvilken bootmanager kan jeg bruge (link til download please).

Hilsen
Jens

Fra : jepski

Dato : 21-03-04 14:48

Kan det lade sig gøre ??
jeg mener man skal gå den modsatte vej - først w98 - så XP ?

Jepski

Fra : Anders Pedersen

Dato : 21-03-04 17:13

On Sun, 21 Mar 2004 14:47:49 +0100, "jepski" <jepeski@pc.dk> wrote:

>Kan det lade sig gøre ??
>jeg mener man skal gå den modsatte vej - først w98 - så XP ?

Det kan lade sig gøre
række følgen bestemmer selv

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-04 15:02

On Sun, 21 Mar 2004 14:05:15 +0100, "Lyrik" <lyrik @ heaven. dk>
wrote:

> Jeg har en maskine med installeret XP. Imidlertid skulle jeg gerne have win
>98 på samme maskine, da jeg har et program som kun kan køre på win98 og som
>ikke kan erstattes.

Du har vel prøvet XP's kompatibilitets indstillinger...

Jeg har gode erfaringer med XP når det gælde afvikling af ældre DOS og
windows programmer. Det er meget få programmer det ikke er lykkedes
mig at køre...

Hvilket program er der tale om ??

<mlr>

Fra : jepski

Dato : 21-03-04 15:42

Hej Mihael jeg har F.eks. Silent Hunter til DOS, det er endnu ikke lykkedes
mig at få den til at virke under XP, jeg har på fornemmelsen at den søger i
Config og autoexec - filerne inen den starter for at finde lydkortet.!!!

Hilsen Jeppe

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-03-04 17:27

"jepski" <jepeski@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Config og autoexec - filerne inen den starter for at finde lydkortet.!!!

Har du kigget i news:dk.spil.computer for nyligt?
Der har Sune lagt et link til dig så du kan få Silent Hunter til at køre
under XP.

Mvh
Benjamin

Fra : Anders Pedersen

Dato : 21-03-04 17:17

wrote:

> [...]
>formålet.
>Derefter vil jeg installere en bootmanager, hvorefter jeg manuelt vil vælge

Omret en primær partition og instalere 98/98se
eller sæt en ekstra harddsk i

>2.Hvilken bootmanager kan jeg bruge (link til download please).

Jeg kan anbefale master booter
http://www.majorgeeks.com/download808.html

Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen