Sand- eller glas-blæsning af alufælge?
Fra : Johnny

Dato : 21-03-04 13:25

Hejsa!

Kan man få sandblæst sine alufælge, evt. med et lavere tryk på systemet,
eller skal de "død og pine" glasblæses?

Fra : Anders Thorsby

Dato : 21-03-04 13:39

Johnny wrote:
> Kan man få sandblæst sine alufælge, evt. med et lavere tryk på
> systemet, eller skal de "død og pine" glasblæses?
En hurtig Google gav
http://www.dmtaps.dk/Glasblaesning/glasblaesning.htm
De to første afsnit kommer lidt ind på det.

Jeg ved dog intet om emnet, andet end at jeg en enkelt gang har
sandblæst nogle beslag.

--
best regards
Anders Thorsby

Fra : Aksel

Dato : 21-03-04 18:20

"Johnny" <TheTulip@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Kan man få sandblæst sine alufælge, evt. med et lavere tryk på systemet,
> eller skal de "død og pine" glasblæses?

Det er absolut bedst at glasblæse, det er ikke nær så hårdt ved fælgen.
Ved sandblæsning risikerer man at der har været sandblæst jern i anlægget
tidligere, det gør at der bliver banket jernpartikler ind i overfladen så
den bliver rød af rust, det er ikke normalt at glasblæse jern så der er
risikoen mindre.

Hilsen Aksel