Skærme
Fijala 3554
Skærm går ikke i standby på BNC
Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-03-04 12:51

Jeg har skiftet SVGA-kablet ud med et BNC-kabel på min LG FLatron 915FT+.
Alt er meget fint - billedet virker noget skarpere. Men der er et problem:
Skærmen går ikke i standby når den får besked på det, dvs. når computeren
lukker ned eller når screensaveren vil lukke den den. Den står bare og siger
"no signal" uden at slukke.

Hvad kan problemet skyldes?

WinXP
Radeon 9600 PRO med rev. 4.3 drivere.

pft.

/Nikolaj

Fra : Flemming Joensson

Dato : 21-03-04 21:07

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> wrote in

> [...]
> når computeren lukker ned eller når screensaveren vil lukke den den.
> Den står bare og siger "no signal" uden at slukke.

Det gjorde min Viewsonic P95f på BNC også. Men kun i 10-15 sekunder efter
signalet forsvandt. Derefter gik skærmen i standby.
Har du ventet og set efter om din gør noget lignende?

Mvh.
Flemming

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-03-04 11:31

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in message
> Har du ventet og set efter om din gør noget lignende?

Jeps. Den har flere gange fået et par timer til at slå fra i - uden held.
Teorien p.t. går på, at den stadig "lytter" på D-SUB/SVGA porten, og at
løsningen må være at forklare den, at det er på den anden port, at det sner.

/Nikolaj

Fra : Hans

Dato : 22-03-04 11:46

"Nikolaj Borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Teorien p.t. går på, at den stadig "lytter" på D-SUB/SVGA porten, og at
> løsningen må være at forklare den, at det er på den anden port, at det

Jeg havde det samme problem, og løste det ved at have et gammelt grafikkort
siddende på VGA-kablet uden kortet var tilsluttet noget som helst. Lidt
spøjs løsning, men det virkede.

/ Hans

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-03-04 13:55

"Hans" <email@kvik.org.invalid> wrote in message
> Jeg havde det samme problem, og løste det ved at have et gammelt
grafikkort
> siddende på VGA-kablet uden kortet var tilsluttet noget som helst. Lidt
> spøjs løsning, men det virkede.

Bingo. Kablet lader til at være nok. Tak for hjælpen. Man kan vel finde en
dummy at sætte i SVGA-stikket, hvis det skal være lidt mere elegant :)

/Nikolaj

Fra : Hans

Dato : 22-03-04 15:13

> [...]
>
> Bingo. Kablet lader til at være nok. Tak for hjælpen. Man kan vel finde en
> dummy at sætte i SVGA-stikket, hvis det skal være lidt mere elegant :)

Man skal bare prøve sig frem, ligesom små hunde.

Det er formodentlig et loop i kablet som gør det, men jeg har aldrig haft et
VGA-kabel uden støbte stik til at lure forbindelsene af.

/ Hans

Fra : Tim Christensen

Dato : 22-03-04 11:28

Nikolaj Borg wrote:

> [...]
> lukker ned eller når screensaveren vil lukke den den. Den står bare og siger

BNC er etvejs, computeren kan derfor ikke sende et standby signal til
skærmen. Istedet stopper signalet bare, nogle skærme går i standby efter
nogle sekunder uden signal.

Mvh

Tim