Grat/Skiftespær
Fra : Niels

Dato : 21-03-04 12:30

Hej
Jeg søger et program/ hjælpemiddel som kan udregne længde på skiftespær i
grat.

Mvh.
Niels

Fra : Tom

Dato : 21-03-04 14:21

Hvis der ikke findes sådan program kan du ikke bruge en blyan og et stk.
papir som hjælpemiddel!

Fra : armor

Dato : 01-04-04 17:17

"Tom" <@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis der ikke findes sådan program kan du ikke bruge en blyan og et stk.
> papir som hjælpemiddel!

Det var dog en mærkelig påstand !!??
Fordi der ikke skulle findes et program så kan man ikke bruge blyant og
papir !!??

rAnders.

Fra : Leif Neland

Dato : 03-04-04 18:14

armor <lonie@mail.dk> wrote:
> "Tom" <@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> Det var dog en mærkelig påstand !!??
> Fordi der ikke skulle findes et program så kan man ikke bruge blyant
> og papir !!??

Som jeg læser det, så er det et "sprog-ikke", ikke et "logik-ikke"

Der menes "Hvis der ikke findes et program, så brug blyant og papir"

"sprog-ikke" i samme betydning som i "Vil du ikke række mig sukkerskålen?",
når man mener "Ræk mig sukkerskålen". (Ikke "Vil du ikke række mig
sukkerskålen?! Det var dog uforskammet!)

Leif

PS: Hvad er grat og skiftespær?

Fra : Jens Harming

Dato : 21-03-04 20:00

Hej
Søger du et lille og billigt cad-program, som kan al det der er nødvendigt
til 2D tegning og beregning, så skulle du prøve Deltacad . Fylder under 2
MB, derfor lynhurtigt, og kan levere millimeterfaste print. Du kan hente den
fulde version gratis i 45 dage .Prisen er omkring 50 $, så får du cd-rom +
et par gode manualer.
www.deltacad.com

Hilsen Jens

Fra : Leif Neland

Dato : 22-03-04 00:56

Niels wrote:
> Hej
> Jeg søger et program/ hjælpemiddel som kan udregne længde på
> skiftespær i grat.

Hvad snakker manden om, tænkte jeg...
En google gav f.ex. dette "Bærende grater og store skiftespær m.m. kan ikke
stiksømmes til bærespærret"
Der er fagudtryk i alle brancher...

Leif