Furuno GP30 til autopilot, men hvad skal t~
Fra : Alf

Dato : 21-03-04 09:11

Jeg skal forbinde min Furuno GP30 til en autopilot, men hvad skal til hvad.
På GPS'en hedder NMAE forbindelserne TD-H og TD-C/SG
På autopiloten hedder de blot + og -.
Skal TD-H så til + og TD-C/SG til - eller omvendt?
Hvad står TD-H og TD-C/SG for?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~
Hilsen Alf

Fra : PKJ

Dato : 21-03-04 14:58

"Alf" <Alf@alfred.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På GPS'en hedder NMAE forbindelserne TD-H og TD-C/SG
> På autopiloten hedder de blot + og -.
> Skal TD-H så til + og TD-C/SG til - eller omvendt?

Jeg har en Furuno GP 30 med manual, men kan ikke rigtig finde de
betegnelser du bruger ovenfor.
Jeg ser på siden der hedder INTERCONNECTION DIAGRAM.

Klemme 1 hos mig er (20 mA Current loop): *Out 1* der forbindes med
NMEA+ på autopiloten
Klemme 2 - - - (Signal Ground):
- - - NMEA- - -

Hvilken side i manualen refererer du til?
/PKJ

Fra : Alf

Dato : 21-03-04 15:47

> [...]
> Klemme 2 - - - (Signal Ground):
> - - - NMEA- - -
>
> Hvilken side i manualen refererer du til?

Jeg refererede til furunos pc/autopilot - gps30/32 mv. forbindelsesdiagram

http://www.furuno.dk/graphics/14_Softwares/09_gps/FURUNO_GP-32_pc_connect.pdf

De 2 forbindelser svarer til INTERCONNECTION DIAGRAM forbindelserne på
Appendix S1. OUT1 = TD-H (hvid) og SG = TD-C (blå). Hvorfor de er lidt
forskelligt beskrevet ved jeg ikke, men det kan jeg godt finde ud af.
Tak for besvarelsen.
Hilsen Alf.