båndbredde styring
Fra : Bjarnep

Dato : 21-03-04 02:21

Jeg har en 2Mbit forbindelse til TDC og har via et access point (både
trådløst og kabel forbundet et antal af husstandens PC'er

Alt fungerer fint, men mit problem er når sønnikke sætter sig ved sin
maskine og spiller på nettet er der ingen båndbredde til bage til os andre.
Kan man sætte en begrænsning af båndbredden i de enkelte PC'er? Alle er XP
Pro.

Jeg er klar over at jeg kunne lave en båndbredde styring via en Linux boks,
men det ville jo være nemmere hvis jeg i den enkelte XP opsætning kunne
sætte en begrænsning på "forbruget"

mvh

BjarneP

Fra : Troels Jensen

Dato : 21-03-04 17:37

"Bjarnep" <bjarne.pedersen@-fjern-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man sætte en begrænsning af båndbredden i de enkelte PC'er? Alle er XP

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=b%C3%A5ndbredde+%2B+styring&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=group%3Ddk.edb.netvaerk.*

/Troels

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-03-04 20:09

>Alt fungerer fint, men mit problem er når sønnikke sætter sig ved sin
>maskine og spiller på nettet er der ingen båndbredde til bage til os andre.
Det er næppe når han spiller. Det tager ikke mere end ca. 16 kB/sek.
En 2 mbit kan klare ca. 220 kB/sek.

Han må lave noget andet mere båndbreddetungt. Jeg gætter på fildeling
a.la. KaZaa og E-donkey, hvor der kan hentes film, spil og musik. Det
åbner typisk en masse sessioner i øst og vest. Hver session tæller i
princippet som en PC, og får sin bid af kagen. Programmerne kan dog
sagtens indstilles, så de ikke suger al båndbredden. Tag evt. en
sludder med sønneke om det, inden du kaster dig ud i tekniske
løsninger på fordelingen.

/Jan

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 21-03-04 22:33

> Det er næppe når han spiller. Det tager ikke mere end ca. 16 kB/sek.
> En 2 mbit kan klare ca. 220 kB/sek.

Det kan da fint tage det hele. Han har jo sikkert den famøse 2048/128, som
ikke kan bruges til det fjerneste udover alm. surfning og lidt download. Så
de 16KBps er jo hurtigt brugt på 128Kbit.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Bjarnep

Dato : 21-03-04 22:51

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:c3l1lt$jnq$1@news.cybercity.dk...

> Det kan da fint tage det hele. Han har jo sikkert den famøse 2048/128, som
> ikke kan bruges til det fjerneste udover alm. surfning og lidt download.

> de 16KBps er jo hurtigt brugt på 128Kbit.

Jo - jo, det er da en 2048/128
mvh
BjarneP

Fra : Jan Bachman

Dato : 22-03-04 00:17

>Så
>
>Jo - jo, det er da en 2048/128

Ja, så er du solgt når sønneke spiller. :-/
Det er lige før du er bedre tjent med at nedgradere til en 512/512.
Så har du da lidt luft i din upload.

/Jan

Fra : Peter Dzougov

Dato : 21-03-04 22:27

Brug Netlimiter installeret på den enkelte maskine.
Husk, at det oftest er 80 - 90% brug af Uploaden der oftest begrænser den
øvrige brug (der går koks i downloaden).
Sæt oploaden på "Sønikkes" maskine på 5 - 10 kb/s. i hver af hans
"fildelingsProgrammer"...så speeder resten af download hastigheden op.
Han "snupper iøvrigt ikke din båndbrede, den deles ligeligt mellem
maskinerne (under normale omstændigheder).

M.v.h.
Peter

Fra : Bjarnep

Dato : 21-03-04 22:46

> [...]
> Jeg har en 2Mbit forbindelse til TDC og har via et access point (både
> trådløst og kabel forbundet et antal af husstandens PC'er
Tak for svarene,
LOL - tale med en teenager men jo, det skal da forsøges!
jeg har også downloaded netlimiter og prøver at se hvad den kan.
mvh
BjarneP