trådkøs netkort installation til bundkort ~
Fra : Nic

Dato : 20-03-04 20:25

HJÆLP !!

Jeg vil sætte et netkort i mit PCI slot, men hver gang jeg gør det,
kan min pc ikke starte op ??? den bipper bare en 10 gange og så sker
der ikke mere.

Jeg har prøvet at sætte et ikke-trådløst netværkskort i pci slottet,
med samme resultat.

Nogen der kan hjælpe. Hvorfor duer mine pci slots ikke ???

Fra : Leony

Dato : 20-03-04 20:46

In news:df4fb955.0403201124.5a9161@posting.google.com,
Nic <nic@post11.tele.dk> typed:

> Jeg vil sætte et netkort i mit PCI slot, men hver gang jeg gør det,
> kan min pc ikke starte op ??? den bipper bare en 10 gange og så sker
> der ikke mere.

Bipper den 10 gange? Da bipkoden hjælper på sporet af fejlen:
http://www.bioscentral.com/beepcodes/amibeep.htm
mener det er AMI der sidder i K7S5A.

> Jeg har prøvet at sætte et ikke-trådløst netværkskort i pci slottet,
> med samme resultat.

Har du prøvet de andre PCI-slots eller kun et?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Nic

Dato : 22-03-04 17:45

Jeg har prøvet samtlige PCI slot...ingen resultat
jeg har også prøvet at sætte et netværkskort i som ikke er trådløst,
så bipper pc også bar .

kan det være min strømforsyning der er for lille ??

Fra : Leony

Dato : 22-03-04 18:55

In news:df4fb955.0403220844.5a7233d6@posting.google.com,
Nic typed:

> Jeg har prøvet samtlige PCI slot...ingen resultat
> jeg har også prøvet at sætte et netværkskort i som ikke er trådløst,
> så bipper pc også bar .

Hvis du får 10 bip, så er fejlen "CMOS shutdown register read/write
error".
Ifølge denne side, så er der et problem med motherboardet:
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB10-c.html
Så måske er det tid til en udskiftning.

> kan det være min strømforsyning der er for lille ??

Et netkort nruger ikke meget strøm, så jeg er ret sikker på at det ikke
er strømforsyningen.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 20-03-04 20:56

On 2004-03-20, Nic <nic@post11.tele.dk> wrote:
> [...]
> med samme resultat.
>
> Nogen der kan hjælpe. Hvorfor duer mine pci slots ikke ???

Der er ikke så meget underligt ved PCI, men lidt er der da. Hvis din BIOS
får tildelt 2 incompatible enheder det samme IRQ, så kan det gå galt. Der
er ikke det store du kan gøre ved det.

PCI slottet ved siden af AGP slottet og PCI slottet ved siden af ISA slottet
kan være specielt. Prøv et andet slot.

Thomas